Heidelberg i opakowania na poziomie

Opakowania stanowią około dwudziestu pięciu procent zadrukowywanych produktów. Segment ten nieustannie się rozwija, a prognozy na przyszłość są więcej niż pozytywne. Nie dziwi więc, że opakowaniami interesują się największe firmy związane z branżą poligraficzną. Doskonałym dowodem na to jest zorganizowany przez Heidelberg Info Packaging Day.

Niewątpliwą gwiazdą Info Packaging Day była maszyna Primefire 106.

 

Heidelberg już nie raz udowodnił, że rynek opakowań jest dla firmy bardzo ważny. Świadczy o tym, chociażby organizacja corocznego Info Packaging Day. Tym razem organizatorzy zaprosili uczestników, wśród których znaleźli się przedstawiciele firm związanych z przemysłem opakowaniowym, klienci, przedsiębiorcy zainteresowani wzbogaceniem swojego parku maszynowego oraz PRINT & PUBLISHING i PACKAGING POLSKA, do fabryki colordruck Baiersbonn. To właśnie tam pracuje od pewnego czasu jedna z pierwszych na świecie maszyn Heidelberg Primefire 106.

 

Opakowania cyfrowo!

Oczywiście prezentacja tak wszechstronnej maszyny jak Primefire 106 nie mogła się obyć bez odpowiedniego wprowadzenia. Goście zostali powitani przez Stephena Plenza, pełniącego funkcję Member of the Management Board, Digital Technology, Heidelberger Druckmaschinen AG. Wygłosił on prezentację dotyczącą firmy Heidelberg jako lidera cyfryzacji w przemyśle poligraficzno-opakowaniowym. Z kolei o tym jak stworzyć dochodowy biznes przy użyciu maszyny Primefire 106 opowiedziała Montserrat Peidro-Insa, Head of Digital Print Business, Heidelberger Druckmaschinen AG. Następnie oddano głos gościom, którzy mogli zadać wszelkie nurtujące ich pytania. Przed wyjazdem do firmy colordruck Baiersbonn, zaproszeni goście zostali także oprowadzeni po centrum reprezentacyjnym Heidelberg, gdzie prezentowane były różnorodne maszyny producenta. Informacji na temat tych urządzeń udzielała Kerstin Haase, Head of Packagingn Segment, Customer Segment Management.

 

Cyfrowa gwiazda

Najistotniejszym elementem Info Packaging Day była jednak wizyta w colordruck Baiersbonn. Ta rodzinna firma, działająca od 1954 roku, produkuje na co dzień różnorodne opakowania z tektury, charakteryzujące się wysoką jakością i funkcjonalnością. Współpraca colordruck Baiersbonn z firmą Heidelberg trwa już ponad dziesięć lat, nie dziwi więc, że firma postawiła na nowy model biznesowy. Właścicielki zdecydowały się na zakup maszyny Primefire 106, aby umożliwić produkcję personalizowanych opakowań oraz krótkich serii, które pozwolą zróżnicować portfolio. Maszyna, która pracuje w colordruck Baiersbonn to pierwsze takie urządzenie w Europie i drugie na świecie. Zwiedzający mieli wyjątkową okazję zobaczyć je w trakcie pracy, a trzeba przyznać, że jest na co patrzeć. Primefire 106 to cyfrowa prasa drukująca w formacie 3b (75x106 cm). Zainstalowano ją na początku 2018 roku i po kilku miesiącach pracy można powiedzieć, że ustala ona nowe standardy w dziedzinie masowej personalizacji, a także otwiera zupełnie nowe możliwości w kwestii projektowania produktu.

Uczestnikom eventu przedstawiono różnorodne rozwiązania Heidelberg.

 

Druk opakowań XXI wieku

Firmy produkujące opakowania stają przed coraz to nowymi wyzwaniami. Marki produkują coraz to nowe warianty opakowań wprowadzając różnorodność wśród produktów i skracając serie. Rozwiązaniem, które ma sprostać takim wymaganiom jest cyfrowy system drukujący Primefirme. Jest on przystosowany do produkcji na życzenie z dużą szybkością i w jakości zbliżonej czy też dorównującej offsetowi. Heidelberg Primefire 106 od samego początku projektowana była by połączyć ze sobą dwa światy: elastyczność i wszechstronność druku cyfrowego z precyzją i niezawodnością offsetu. W efekcie maszyna ta oferuje nowy model biznesu, który można nazwać „web-to-pack”. Czymże on jest? Analogia do „Web-to-print” każe sugerować, że to sklep online, pozwalający na kupowanie zadrukowanych opakowań przez Internet. To jednak zbytnie uproszczenie. „Web-to-print” to raczej sposób na dopasowanie modelu biznesowego, workflow oraz organizacji pracy do drukarni 4.0. Główną zaletą tego modelu jest połączenie produkcji indywidualnej z masową. Udaje się to dzięki odpowiednim standaryzacjom i automatyzacji. W efekcie drukarnia oferuje określoną liczbę formatów, kolorów spotowych i uszlachetnień, a klient w ramach tych ograniczeń może zarówno skonfigurować swój produkt online jak i załadować własny obraz. Gotowy produkt może być wytworzony szybko, z zachowaniem dobrej jakości i umiarkowanych kosztów, dzięki zastosowaniu technologii cyfrowej. O tym, że taki model biznesowy może się sprawdzić stanowi powodzenie licznych drukarni reklamowych, które od lat go stosują. Zalety tego rodzaju rozwiązania wyłaniają się same: brak konieczności wykorzystywania powierzchni magazynowych, mniej ręcznych interwencji oznacza mniejszą ilość błędów i zredukowane koszty przy jednoczesnym zwiększeniu prędkości i elastyczności produkcji. System „Web-to-pack” jest już wykorzystywany przez wielu klientów colordruck Baiersbonn.

Jak zauważa reprezentujący colordruck Baiersbonn Dyrektor Zarządzający Martin Bruttel – „Głównie używamy Primefire 106 do takich aplikacji jak krótkie serie do 1500 arkuszy, zamówień złożonych przez Web shop czy też produktów personalizowanych ze zmiennymi danymi.” Sklep online „designyourpackaging.de”, dzięki któremu klient może zamówić i personalizować swoje opakowanie, ma już za sobą pierwsze sukcesy. Zawarto w nim takie narzędzia jak możliwość dodawania personalizowanych plików, podgląd 3D czy automatyczne sprawdzanie danych. System ten działa z powodzeniem i sprawia, że zamawianie opakowań jest prostsze niż może się wydawać.

Zaprezentowano również opakowania, które można wydrukować na maszyna produkowanych przez Heidelberg.

 

Daj się zainspirować

Organizowany przez firmę Heidelberg Info Packaging Day był doskonałą okazją do tego, by pokazać jedną ze ścieżek, którą mogą podążać opakowania kartonowe. Jak pokazała wizyta w colordruck Baiersbonn model biznesowy związany z Primefire 106 może się sprawdzić. Jednak czy stanie się on dominantą na rynku opakowaniowym? Tego dowiemy się w niedalekiej przyszłości. 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Od kuli bilardowej do grzyba...

John Hyatt w 1869 roku opatentował łatwy do formowania materiał o nazwie celuloid, mogący służyć jako substytut kości słoniowej do wyrobu kul bilardowych. Okazał się on być bardzo wszechstronny. I tak powstały tworzywa sztuczne!

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty