Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

PlantBottle w fazie testów

Ze względu na wysokie standardy bezpieczeństwa i jakości dotyczące żywności, papierowa butelka musi przejść szereg testów.

© Coca-Cola

Coca-Cola rozpoczyna testy swojej papierowej butelki, której prototyp zaprezentowano kilka miesięcy temu. Na tym etapie badań, butelka składa się z papierowej powłoki z wyściółką i zakrętką z tworzyw sztucznych, które można poddać recyklingowi. Ostatecznym celem projektu jest stworzenie butelek w całości wykonanych z surowców pochodzenia roślinnego, pozyskiwanych w sposób zrównoważony i wyposażonych w powłokę z materiałów pochodzenia biologicznego, odporną na działanie płynów, dwutlenku węgla i tlenu.

Ekologiczna butelka to projekt stworzony dla koncernu przez duńską firmę Paboco. Po siedmiu latach pracy laboratoryjnej, butelki testowe będą sprzedawane na Węgrzech wraz z napojem owocowym marki Adez. W początkowej fazie projektu Coca-Cola wypuści na rynek 2 tysiące papierowych opakowań.

To pierwszy krok na drodze do realizacji długofalowego planu koncernu „Świat bez odpadów”. Jego celem jest produkcja butelek, które w stu procentach nadają się do recyklingu i są pozbawione dodatku plastiku. Podobne przedsięwzięcia podejmuje także producent alkoholi, firma Absolut oraz marka Carlsberg.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty