Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

W 100% z biotworzywa

Do tej pory wyprodukowano około 900 sztuk prototypowych butelek. Opakowanie można przeznaczyć do recyklingu w tradycyjnych strumieniach PET w myśl filozofii „bottle-to-bottle”, która sugeruje, że z butelek poddanych recyklingowi można stworzyć kolejne opakowania bez strat w jakości.

© Coca-Cola

Coca-Cola zaprezentowała nową butelkę do napojów wykonaną w 100 procentach z biotworzywa pochodzenia roślinnego (bPET). Rozwiązanie zostało wyprodukowane przy użyciu technologii przeznaczonych do zastosowania w komercyjnej produkcji na dużą skalę. Prototyp butelki pojawił się ponad dekadę po debiucie PlantBottle, pierwszej na świecie butelki PET nadającej się do recyklingu, wykonanej w 30 procentach z materiałów pochodzenia roślinnego.

PET składa się z dwóch elementów: około 30% glikolu monoetylenowego (MEG) i 70% kwasu tereftalowego (PTA). Butelka PlantBottle, wprowadzona w 2009 roku, zawiera MEG z trzciny cukrowej, ale PTA do tej pory pochodziło z paliw kopalnych. Nowa butelka wykonana jest z surowców pochodzenia roślinnego i powstała bez udziału paliw kopalnych. Materiał powstaje przez połączenie cukrów przekształconych z materiałów roślinnych w celu wytworzenia roślinnego glikolu monoetylenowego (bMEG), a także roślinnego paraksylenu (bPX), który z kolei został przekształcony w roślinny kwas tereftalowy (bPTA) przy użyciu technologii firmy Virent. Rozwiązanie opracowane we współpracy z Changchun Meihe Science & Technology usprawnia proces produkcji bMEG, a także pozwala na elastyczność w doborze surowców, co oznacza, że można stosować więcej rodzajów materiałów odnawialnych. Firma UPM, pierwszy licencjobiorca tej technologii, rozpoczęła budowę pierwszej instalacji w Niemczech, gdzie certyfikowany, pozyskiwany w sposób zrównoważony surowiec na bazie drewna pochodzącego z tartaków i innych gałęzi przemysłu będzie przekształcany na bMEG. Jest to znaczący krok w kierunku komercjalizacji tej technologii.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty