Niedaleko TOP 5

Po przejęciu większości sklepów Tesco, duńska sieć handlowa Netto dysponować będzie niemal 700 placówkami w całej Polsce, co umożliwia jej miejsce pośród pięciu najlepszych sieci handlowych w kraju. Przy utrzymaniu dotychczasowych dochodów swojej sieci i zatrzymaniu spadku przychodów w sklepach Tesco, połączona sieć sprzedaży może dorównać sprzedaży największym konkurentom. Pod względem liczby placówek Netto dogoni przede wszystkim niemieckiego konkurenta, sieć Lidl Polska, która posiada obecnie 720 punktów handlowych w całym kraju i która plasuje się na trzecim miejscu wśród swoich konkurentów w zakresie otrzymywanych przychodów. Od dłuższego czasu, pomimo stabilnych wyników finansowych, sieci Netto trudno było osiągnąć wysoką sprzedaż detaliczną. W 2019 roku sprzedaż wynosiła około 9,3 miliona złotych rocznie za sklep. Dla Tesco wartość ta była wyższa, ponieważ brytyjska sieć handlowa osiągała do 15,6 milionów złotych przychodów rocznie, ale jej sklepy były większe o ponad 300 metrów kwadratowych, co znacznie obniżało finalne wyniki. Sprzedaż na metr kwadratowy była jednak podobna i zarówno w Netto jak i supermarketach Tesco wynosiła ona 13 tysięcy złotych. Zaadaptowanie placówek Tesco do nowych standardów formatu sklepu sieci Netto (Netto 3.0), działających od 2017 roku może przyczynić się do poprawy tego wskaźnika, a Netto może zyskać niemal 5-6 mld złotych dodatkowego obrotu z sieci przejętej po Tesco.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Lockdown…

 

Pisząc editorial do ostatniego wydania PACKAGING POLSKA, świat był „normalny” as usual. Wszyscy przygotowywali się do targów LogiMat w Stuttgarcie, Packaging Innovations w Warszawie czy interpack i drupa w Düsseldorfie. Kilka dni później nastąpiły reakcje na restrykcje rządów wielu państw w Europie. LogiMat odwołany, interpack przełożony, drupa przełożona, a niezliczone wydarzenia musiały podporządkować się oficjalnym zakazom.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty