Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

rPET od CuRe Technology

Firma do 2030 roku planuje zebrać i przetworzyć każde opakowanie, które sprzedaje, w szczególności butelki PET.

Coca-Cola European Partners (CCEP), największa na świecie niezależna rozlewnia Coca-Coli, zainwestowała w technologię od CuRe Technology. Start-up zajmujący się recyklingiem, stara się zapewnić powrót do obiegu trudnym do recyklingu odpadom z tworzyw sztucznych, tym razem współpracując ze światowym koncernem. Poprzez tą technologię, firma CuRe ma wesprzeć producenta popularnego napoju w Europie Zachodniej w wyeliminowniu PET na bazie pierwotnej ropy naftowej z butelek PET. Firma przewiduje, że przyczyni się to do redukcji łącznie ponad 200 000 ton PET na bazie pierwotnego surowca rocznie.

Technologia CuRe wykorzystuje proces częściowej depolimeryzacji, skracając łańcuchy polimeru na tyle, aby umożliwić usunięcie zanieczyszczeń i przywrócić PET o jakości spożywczej do wysokiej jakości rPET dla ponownego wykorzystania. CCEP twierdzi, że proces ten wymaga mniej energii niż pełna depolimeryzacja, dodatkowo oferując niższe emisje dwutlenku węgla.

„Nasza inwestycja w CuRe podkreśla nasze zaangażowanie we wspieranie innowacji, które mogą napędzać wzrost naszej działalności i nasze cele w zakresie zrównoważonych opakowań. Pomoże nam to również przyspieszyć dostawę butelek wyprodukowanych w 100 procentach z rPET, co stanowi głowny cel naszej strategii zrównoważonego rozwoju związanej z produkcją butelek PET. ” – podsumowuje Joe Franses, wiceprezes ds. zrównoważonego rozwoju w Coca-Cola European Partners.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty