Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

Podwojona produktywność

W nowym zakładzie produkcyjnym firmy Karton-Pak pracują obecnie dwie wysokowydajne maszyny Rapida 145-7+L ALV3 w formacie B0.

© Koenig & Bauer

Drukarnia Karton-Pak, zajmująca się produkcją opakowań tekturowych i kartonowych, zainwestowała w drugą linię produkcyjną B0 bazującą na wielkoformatowej maszynie drukującej firmy Koenig & Bauer. Celem tej inwestycji było zwiększenie przychodów i udziału eksportu w sprzedaży. Nowa maszyna drukująca Rapida, wraz z urządzeniami peryferyjnymi, pozwoliła firmie dwukrotnie zwiększyć moce produkcyjne.

 

Wielkoformatowa maszyna Rapida 145-7+L ALV3, uzupełniona o zautomatyzowany system logistyki została dostarczona przez firmę Koenig & Bauer (CEE). Jak podkreśla Jerzy Sarama, prezes drukarni, rozbudowa mocy produkcyjnych była koniecznością, ze względu na znaczący wzrost zapotrzebowania na opakowania jednostkowe na żywność, przede wszystkim wykonane z surowców odnawialnych. „Podwojone moce produkcyjne nowego zakładu wpłyną z jednej strony na większy komfort i elastyczność w obsłudze obecnych klientów, z drugiej pozwolą pozyskać nowych zleceniodawców, przede wszystkim zagranicznych, których udział w naszym portfolio systematycznie rośnie” - dodaje Jerzy Sarama. Nowa Rapida to ósma maszyna z tej serii dostarczona do firmy Karton-Pak, a zarazem dwunasta pochodząca z fabryki w Radebeul. Obecnie pracuje tu w sumie pięć maszyn marki Koenig & Bauer: dwie linie B0 w nowym zakładzie, zaś w starszym - dwie maszyny pełnoformatowe i jedna wielkoformatowa.

 

Na zdjęciu od lewej: Robert Pezda (Karton-Pak), Jan Korenc (Koenig & Bauer), Jerzy Sarama (Karton-Pak), Waldemar Sulikowski (Karton-Pak) i Grzegorz Szymczykowski (Koenig & Bauer).

© Koenig & Bauer

Więcej możliwości

Na wyposażenie nowo uruchomionej maszyny składają się: siedem zespołów drukujących; wieża lakierująca z technologią tulei rastrowych; pakiet CX do drukowania na podłożach o grubości maksymalnej 1,2 mm; automatyka nonstop wraz z logistyką stosu; system bez marki bocznej - SIS; systemy jednoczesnego mycia wałków - SRW; dwa systemy dozowania lakieru - dyspersyjnego i UV oraz bogata technika kontrolno-pomiarowa - systemy ErgoTronic, ColorControl Lab oraz QualiTronic PrintCheck. Podobnie jak wcześniejsze maszyny, nowa została podłączona do centralnego systemu zarządzania produkcją LogoTronic. Wyposażenie maszyny w siedem zespołów drukujących pozwala na realizację prac z szerszym gamutem kolorystycznym, z czego, jak przyznaje Jerzy Sarama, korzysta coraz większa grupa klientów. „Drukowanie w siedmiu kolorach, gdzie barwy specjalne czy firmowe zastępowanie są przez zestaw bazujący na systemie CMYK + OGV, daje bardzo duże możliwości, także w kontekście produktywności i oszczędności materiałowych. Jest też dużą wygodą, gdyż z jednej strony pozwala na wspomnianą konwersję barwną, z drugiej - na drukowanie zleceń o różnej kolorystyce na tym samym arkuszu” - dodaje.

 

Ekologiczne podejście

Producenci coraz częściej zwracają uwagę na proekologiczność materiałów, jakie znajdują zastosowanie przy produkcji opakowań. Wzrost zapotrzebowania na surowce odnawialne, a więc siłą rzeczy coraz większa ich ilość w obiegu jeszcze bardziej wzmocniły ten trend. W tym kontekście zarówno producenci, jak i konsumenci, mają coraz większą świadomość konieczności korzystania z materiałów, które można poddać recyklingowi i które są bezproblemowe w kontekście segregacji odpadów. Drukarnia realizuje założenia polityki zrównoważonego rozwoju od wielu lat, bazując całkowicie na surowcach odnawialnych. „Nasza firma także wpisuje się w ten proekologiczny trend, oferując maszyny, które m.in. dzięki rozbudowanej technice kontrolno-pomiarowej czy wysokiej automatyzacji wpływają na wyższą efektywność procesu produkcji, redukcję generowanej makulatury i większą energooszczędność. Takim jest również najnowszy nabytek drukarni Karton-Pak - wielkoformatowa maszyna Rapida 145” - dodaje Grzegorz Szymczykowski, dyrektor ds. sprzedaży i serwisu Koenig & Bauer (CEE).

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty