Zapomnij o wszystkim i zanurz się w świecie rozrywki online - Ice Casino

Kalendarium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

09-10.10.2024 · Packaging Innovations, Kraków

04-07.11.2024 · All4Pack, Paryż

13-15.11.2024 · TAROPAK, Poznań

#rePETujemy

Kampania #rePETujmy powstała, aby zapewnić przyszłym pokoleniom możliwość życia w zdrowym środowisku poprzez kształtowanie proekologicznych postaw, mających skutkować podejmowaniem odpowiedzialnych decyzji dotyczących gospodarowania odpadami.

Firma Alpla rozpoczęła ogólnopolską kampanię edukacyjną #rePETujemy, której głównym celem jest zwiększanie świadomości społeczeństwa w obszarze tworzyw sztucznych, związanego z nimi wpływu na środowisko oraz odpowiedniego ich wykorzystywania i recyklingu. Według wyników badań opinii, zrealizowanych przez Instytut IQS wynika, że 70 procent Polaków uważa opakowania z tworzyw sztucznych za najmniej przyjazne środowisku ze wszystkich dostępnych na rynku rozwiązań, co dementuje z kolei szereg naukowych raportów. Jak pokazują wyniki badań LCA (Life Cycle Assessment) opracowane przez C7 Consult, opakowania z tworzyw sztucznych są bardziej ekologicznym rozwiązaniem od innych alternatyw opakowaniowych. Dla przykładu, wskaźnik ekwiwalentu emisyjności CO² do środowiska w przypadku butelek PET jednorazowego użytku wynosi 133 g na opakowanie, podczas gdy dla butelek szklanych jednorazowego użytku współczynnik ten jest blisko czterokrotnie wyższy (522 g). 

Wiele w ostatnim czasie mówi się również o mikroplastiku w oceanach - o opinie dot. źródła jego pochodzenie zapytani zostali uczestnicy badania. 65 procent respondentów uważa, że głównym źródłem mikroplastiku są opakowania z tworzyw sztucznych. W rzeczywistości mikroplastik występujący w oceanach pochodzi głównie z syntetycznych tkanin, ścierających się opon samochodowych, a także kurzu miejskiego (źródło: IUCN 2017 „Pierwotny mikroplastik w oceanach”). Opakowania z tworzyw sztucznych wspierają tworzenie gospodarki o obiegu zamkniętym, jednak niezbędna ku temu zasada 4RE, w której skład wchodzą:

  • REcycle – prawidłowa segregacja tworzyw pozwalająca na przetworzenie opakowań, ponowne wykorzystanie materiałów i nadanie opakowaniom drugiego życia,
  • REduce – odpowiedzialność producentów i ograniczenie ilości materiałów wykorzystywanych przez nich do produkcji opakowań,
  • REuse – ponowne wykorzystywanie opakowań np. dzięki rozwiązaniom takim jak butelki zwrotne PET,
  • REplace – zastępowanie trudnych do przetworzenia materiałów opakowaniowych, tymi nadającymi się do recyklingu i bardziej przyjaznymi środowisku. 

„Jako lider w produkcji opakowań z tworzyw sztucznych i ich recyklingu czujemy się odpowiedzialni za edukację społeczeństwa na ten temat w zakresie segregowania odpadów. Alpla od lat wprowadza na rynek innowacyjne produkty minimalizujące wpływ tworzyw sztucznych na środowisko. Kampania #rePETujemy jest kolejnym z naszych działań w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu” - dodaje Anna Urbańska.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Oferujemy najlepsze i najbardziej ekscytujące gry - Ice Casino

Komentarz miesiąca

Świat opakowań w Düsseldorfie...

Po ośmioletniej przerwie w organizacji drupy, już za kilka dni w Düsseldorfie odbędą się długo wyczekiwane targi. Ostatnie targi poligraficzne i papiernicze drupa (Messe für Druck und Papier) w 2016 roku bardzo intensywnie rozwinęły się w kierunku opakowań. W efekcie wszystkie opakowania trzeba wydrukować. Tendencja ta w tym roku jest kontynuowana, ponieważ branża poligraficzna i opakowaniowa uległa ogromnym zmianom. „Zwykły” druk...

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty