#rePETujemy

Kampania #rePETujmy powstała, aby zapewnić przyszłym pokoleniom możliwość życia w zdrowym środowisku poprzez kształtowanie proekologicznych postaw, mających skutkować podejmowaniem odpowiedzialnych decyzji dotyczących gospodarowania odpadami.

Firma Alpla rozpoczęła ogólnopolską kampanię edukacyjną #rePETujemy, której głównym celem jest zwiększanie świadomości społeczeństwa w obszarze tworzyw sztucznych, związanego z nimi wpływu na środowisko oraz odpowiedniego ich wykorzystywania i recyklingu. Według wyników badań opinii, zrealizowanych przez Instytut IQS wynika, że 70 procent Polaków uważa opakowania z tworzyw sztucznych za najmniej przyjazne środowisku ze wszystkich dostępnych na rynku rozwiązań, co dementuje z kolei szereg naukowych raportów. Jak pokazują wyniki badań LCA (Life Cycle Assessment) opracowane przez C7 Consult, opakowania z tworzyw sztucznych są bardziej ekologicznym rozwiązaniem od innych alternatyw opakowaniowych. Dla przykładu, wskaźnik ekwiwalentu emisyjności CO² do środowiska w przypadku butelek PET jednorazowego użytku wynosi 133 g na opakowanie, podczas gdy dla butelek szklanych jednorazowego użytku współczynnik ten jest blisko czterokrotnie wyższy (522 g). 

Wiele w ostatnim czasie mówi się również o mikroplastiku w oceanach - o opinie dot. źródła jego pochodzenie zapytani zostali uczestnicy badania. 65 procent respondentów uważa, że głównym źródłem mikroplastiku są opakowania z tworzyw sztucznych. W rzeczywistości mikroplastik występujący w oceanach pochodzi głównie z syntetycznych tkanin, ścierających się opon samochodowych, a także kurzu miejskiego (źródło: IUCN 2017 „Pierwotny mikroplastik w oceanach”). Opakowania z tworzyw sztucznych wspierają tworzenie gospodarki o obiegu zamkniętym, jednak niezbędna ku temu zasada 4RE, w której skład wchodzą:

  • REcycle – prawidłowa segregacja tworzyw pozwalająca na przetworzenie opakowań, ponowne wykorzystanie materiałów i nadanie opakowaniom drugiego życia,
  • REduce – odpowiedzialność producentów i ograniczenie ilości materiałów wykorzystywanych przez nich do produkcji opakowań,
  • REuse – ponowne wykorzystywanie opakowań np. dzięki rozwiązaniom takim jak butelki zwrotne PET,
  • REplace – zastępowanie trudnych do przetworzenia materiałów opakowaniowych, tymi nadającymi się do recyklingu i bardziej przyjaznymi środowisku. 

„Jako lider w produkcji opakowań z tworzyw sztucznych i ich recyklingu czujemy się odpowiedzialni za edukację społeczeństwa na ten temat w zakresie segregowania odpadów. Alpla od lat wprowadza na rynek innowacyjne produkty minimalizujące wpływ tworzyw sztucznych na środowisko. Kampania #rePETujemy jest kolejnym z naszych działań w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu” - dodaje Anna Urbańska.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Luksus myślenia, mówienia i tworzenia...

 

Czy myślenie jest luksusem? Czy myślenie, par excellence, ma cokolwiek wspólnego z naszym codziennym życiem? Biorąc pod uwagę fakt, że według badań większość osób w ogóle nie myśli, to fakt, że ktoś myśli, zasługuje już na pochwałę. Natomiast jeśli ktoś głupio myśli to lepiej aby odpoczął.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty