Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

Nowa fabryka w Strykowie

Nowa fabryka Progroup w Strykowie będzie trzecim zakładem w Polsce produkującym formaty tektury falistej.

 

© Progroup

Firma Progroup, jeden z producentów tektury falistej w Europie, rozpoczyna budowę kolejnej fabryki w Polsce w miejscowości Stryków. Będzie to dwunasty zakład produkcyjny formatów tektury falistej firmy i zarazem trzeci w Polsce. Inwestycja ma zapewnić 50 nowych miejsc pracy, a jej całkowity koszt szacuje się na 72 miliony euro. Jak twierdzi firma, nowy zakład o powierzchni 27 900 metrów kwadratowych będzie wyznaczał trendy w branży w zakresie wydajności i zrównoważonego rozwoju, głownie za sprawą wysokiej automatyzacji procesów produkcyjnych. Działalność fabryki rozpocznie się w czwartym kwartale 2020 roku. Zakłada się, że będzie ona produkować do 200 tysięcy ton formatów tektury falistej rocznie, ze zdolnością produkcyjną do 825 milionów metrów kwadratowych każdego roku.

W nowym zakładzie w Strykowie będą produkowane niemal wszystkie popularne rodzaje tektury falistej. Prędkość produkcji wyniesie 400 metrów na minutę, a szerokość robocza do 3,35 metra. Linia produkcyjna będzie przystosowana do wytwarzania jedno- i dwufalowych formatów tektury falistej oraz mniejszych gramatur we wszystkich kombinacjach.

Firma dąży także do osiągnięcia bezemisyjnego recyklingu, stawiając m.in. na zastosowanie wydajnego systemu trójgeneracyjnego. Jego działanie polega na wykorzystaniu ciepła odpadowego, powstającego podczas wytwarzania prądu, m.in. w agregacie absorpcyjnym służącym do chłodzenia, a także do magazynowania w obiegu grzewczym. Zastosowanie systemu umożliwia oszczędzanie paliw kopalnych i znaczną redukcję emisji dwutlenku węgla. W ten sposób nowa fabryka konsekwentnie kontynuuje strategię Green Hightech firmy Progroup.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty