Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

Kolejne przedłużenie strajku

Na sytuację wpływa również wojna na Ukrainie. Firma UPM przestała kupować drewno z Rosji i zawiesiła tam swoją działalność. Sankcje nałożone przez UE na Rosję mają również wpływ na fiński przemysł. Brakuje tam m.in. surowca drzewnego i gazu ziemnego wykorzystywanego do produkcji energii.

© UPM

Fiński Związek Zawodowy Pracowników Papiernictwa Paperiliitto po raz kolejny przedłużył strajki w zakładach firmy UPM, tym razem o kolejne 10 dni, do 16 kwietnia. Kolejne przedłużenie strajku wzbudza głęboki niepokój w całej branży opakowaniowej. W wydanym oświadczeniu Paperiliitto stwierdza, że negocjatorzy ze związku i UPM nadal próbują rozwiązać spór na drodze mediacji. Strajk trwa już prawie 3 miesiące. „Pomimo intensywnych negocjacji nie udało się osiągnąć porozumienia. Dalsze rozmowy będą kontynuowane na drodze oficjalnego postępowania pojednawczego” - powiedział Jyrki Hollmén, wiceprezes UPM ds. rynków pracy. Według Paperiliitto, firma UPM wycofała się z niektórych swoich propozycji, które związek uważa za nie do przyjęcia, choć „nadal pozostało ich zbyt wiele”. SAK, centralna organizacja fińskich związków zawodowych oraz jej członkowie będą nadal wspierać akcję strajkową Paperiliitto i Sähköliitto. „Niedawno przedstawiciele związków zawodowych UPM z Finlandii i 10 innych krajów odbyli zdalne spotkanie, ponieważ związki ściśle współpracują ze sobą w celu zapewnienia, że UPM uzgodni warunki pracy na takich samych zasadach jak inne firmy z branży” - oświadczył Paperiliitto.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty