Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

Ekologiczna linia PepsiCo

Powstały w 1991 roku zakład produkujący napoje w Michrowie jest jednym z największych obiektów produkcyjnych PepsiCo na terenie Europy.

© PepsiCo

Firma PepsiCo uruchomiła nowoczesną linię do produkcji napojów w opakowaniach szklanych w zakładzie napojowym w Michrowie. W fabryce tej produkowane i rozlewane są popularne napoje, takie jak Pepsi, Lipton Ice Tea, soki Toma, a także wody mineralne. Dzięki inwestycji zakład będzie mógł zwiększyć prędkość rozlewu o jedną czwartą oraz uzyskać kolejne oszczędności mediów takich jak woda czy energia.

„Nasza inwestycja sprawiła, że na nowej linii produkuje się napoje, z których aż 59 procent nalewanych jest do opakowań innych niż plastik, czyli do szkła lub puszek aluminiowych. Dzięki inwestycji byliśmy w stanie zwiększyć moce produkcyjne o 0,5 mln butelek szklanych na dobę, jednocześnie zmniejszając nasz wpływ na środowisko” - podkreśla Tomasz Grzelczyk, dyrektor łańcucha dostaw E2E w PepsiCo Polska.

Nowa linia zapewnia zaopatrzenie dla punktów gastronomicznych i hoteli, do których trafiają napoje w butelkach zwrotnych, podczas gdy szklane butelki bezzwrotne dostępne są w sklepach na terenie całego kraju. To już kolejna po uruchomionej w 2020 roku linii puszek inwestycja, która podnosi wydajność produkcji i przyczynia się do zróżnicowania opakowań stosowanych przez producenta napojów.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty