Zapomnij o wszystkim i zanurz się w świecie rozrywki online - Ice Casino

Kalendarium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

09-10.10.2024 · Packaging Innovations, Kraków

04-07.11.2024 · All4Pack, Paryż

13-15.11.2024 · TAROPAK, Poznań

Finał ART OF PACKAGING 2023. Perła wśród opakowań przyznana

© ART OF PACKAGING

Finał siedemnastej edycji Konkursu ART OF PACKAGING odbył się 26 września 2023 roku. W blasku reflektorów i przy pełnej gości Sali Koncertowej Filharmonii Poznańskiej zostały nagrodzone zwycięskie opakowania i ich twórcy. Gala Finałowa ART OF PACKAGING, która rokrocznie odbywa się w Poznaniu to prawdziwe święto polskiej branży opakowaniowej.

Miasto Poznań od wielu lat obejmuje patronatem to wydarzenie, które jest unikalne w skali kraju. Podczas Gali spotykają się zarówno przedstawiciele polskich uczelni kształcących przyszłych konstruktorów i designerów opakowań, profesjonaliści produkujący, projektujący i użytkujący opakowania, jak i studenci stawiający pierwsze kroki w ich projektowaniu. Tym samym Gala staje się nie tylko miejscem celebracji konkursowego zwycięstwa, ale także wyznaczania nowych opakowaniowych horyzontów i zacieśniania branżowych relacji.

 

Nadesłane zgłoszenia dopisały nie tylko pod względem ilości, ale przede wszystkim jakości. Tegoroczna edycja ART OF PACKAGING obfitowała w kreatywne rozwiązania i pełną wdzięku estetykę. Ekologia rozumiana jako wykorzystanie surowców wtórnych, biodegradowalność, czy kompostowalność opakowań stanowiły mocny akcent wśród wszystkich nadesłanych zgłoszeń, niezależnie od kategorii. Zaowocowało to aż dziesięcioma nominacjami w kategorii EKO.

 

W ramach konkursu przyznano szereg wyróżnień. Najważniejszym z nich była nagroda Golden Pixel, której ART OF PACKAGING jest autoryzowanym partnerem w Polsce. Międzynarodowa nagroda przyznawana jest profesjonalistom za najlepiej wydrukowane i uszlachetnione opakowanie. W tym roku otrzymała ją Sztuka na wynos zgłoszona przez producenta i projektanta firmę TFP dla Muzeum Narodowego w Poznaniu. Natomiast wyróżnienie firmy Rosenthal przyznawane wybranemu Debiutantowi otrzymał projekt Strongholder autorstwa Sylwestra Szymańskiego, studenta Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu i Politechniki Poznańskiej.

 

Gala Finałowa była niezwykle uroczysta. Zaproszonych gości witała lodowa rzeźba statuetki ART OF PACKAGING błyszcząca w świetle reflektorów. Punktem kulminacyjnym wieczoru, na który wszyscy czekali, było ogłoszenie zwycięzcy tegorocznej edycji Konkursu. Tytuł Perły wśród opakowań ART OF PACKAGING 2022 PROFESSIONAL otrzymał POS Paprocky Barrel zgłoszony przez producenta firmę Adams, zaprojektowany również przez zespół projektowy z firmy Adams w składzie Jarosław Kowalski, Monika Suchecka i Maciej Andersz, a użytkowane przez producenta trunku firmę Bartex Bartol. Statuetkę wręczył dyrektor sprzedaży złotego partnera konkursu firmy Heidelberg w Polsce, Łukasz Żarnecki. Zwycięzcą ART OF PACKAGING 2022 DEBIUTY został Sylwester Szymański, student Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu i Politechniki Poznańskiej za projekt opakowania Strongholder dla magnetycznego uchwytu na telefon dedykowanego siłowniom.

W trakcie ceremonii nie zabrakło inspirującym słów Przewodniczącej Jury ani wspaniałych występów artystycznych. W tym roku goście Gali mogli wysłuchał krótkiego koncertu muzyków Filharmonii Poznańskiej.

Po emocjach oficjalnej części przyszedł czas na zrobienie pamiątkowych zdjęć na czerwonym dywanie, gratulacje i wywiady. Wszyscy chętni mogli zobaczyć wystawę nagrodzonych prac. Najważniejszy jednak był dla wszystkich fakt spotkania się i porozmawiania na żywo. Przybyli z całej Polski goście, celebrowali te niezwykłe chwile do późnego wieczoru kiedy to zgasły światła za ostatnią osobą. Aż do następnego roku.

 

Gala Finałowa konkursu ART OF PACKAGING nie mogłaby się odbyć bez partnerów. To właśnie oni nadają wydarzeniu wyjątkowego blasku. Współpraca z nimi jest zawsze bardzo owocna i inspirujące do podjęcia dalszych działań. W tym roku partnerami konkursu ART OF PACKAGING byli:

Partner główny: Heidelberg Polska

Partnerzy złoci: TFP i TFP Grafika, Xeikon, Reprograf Grafikus.

Partnerzy srebrni: DuPont, Merck, Gatner Packaging, Metsä, UPM Raflatac, Werner Kenkel, Drukarnia Oltom, Stamp Systems.

 

ART OF PACKAGING 2023 Debiuty:

 

ZWYCIĘZCA ART OF PACKAGING 2023 DEBIUTY - Perła wśród opakowań:

Strongholder
Sylwester Szymański
Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu i Politechnika Poznańska

 

WYRÓŻNIENIE PRZEWODNICZĄCEJ JURY:

Porusz
Wojciech Zabel
Politechnika Bydgoska

 

WYRÓŻNIENIE FIRMY ROSENTHAL:

Strongholder
Sylwester Szymański
Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu i Politechnika Poznańska

 

W poszczególnych kategoriach ART of PACKAGING Debiuty zwyciężyli: 

 

DE LUXE:

Olli
Aleksandra Pałgan
Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach

 

ETYKIETA:

Gin Moire
Aleksandra Augustyniak
Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu

 

FREESTYLE:

Strongholder
Sylwester Szymański
Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu i Politechnika Poznańska

 

POS:

Co się dzieje w Woli Krzysztoporskiej?
Antoni Stanisz
Uniwersytet Śląski w Katowicach

 

SMAKOWITE:

Noodles of the Word
Patrycja Just
Społeczna Akademia Nauk w Łodzi

 

TEKTUROWA KREACJA:

MediChem
Ewa Głownia
Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach

 

URODY:

Seria na produkty chemii gospodarczej
Inez Hinczewska
Politechnika Bydgoska


ART OF PACKAGING 2023 Professional:

 

ZWYCIĘZCA ART OF PACKAGING 2023 PROFESSIONAL - Perła wśród opakowań:

Paprocky Barrel
Zgłaszający, producent: Adams
Projektant: Adams (Jarosław Kowalski, Monika Suchecka i Maciej Andersz)
Użytkownik: Bartex Bartol

ZWYCIĘZCA NAGRODY GOLDEN PIXEL:
Sztuka na wynos

Zgłaszający, producent i projektant: TFP
Użytkownik: Muzeum Narodowe w Poznaniu

WYRÓŻNIENIE PRZEWODNICZĄCEJ JURY:
Tołpa Pure Trends

Zgłaszający, producent: Drukpak
Użytkownik: Torf Corporation

W poszczególnych kategoriach ART of PACKAGING Professional zwyciężyli:

ETYKIETA:
Etykieta Whisky Fox

Zgłaszający, producent: Aniflex
Projektant: Sylwia Mendyk
Użytkownik: Grupa AWW

ETYKIETA I OPAKOWANIE CYFROWE exequo:
The View Vodka

Zgłaszający, producent i użytkownik: Mount Spirits
Projektant: Diana Dobru
PDO – okowita
Zgłaszający, producent: Eticod
Projektant: Ani Widu Studio
Użytkownik: Podkarpacka Destylarnia Okowity

FLEKSO:
Etykieta Ocean Action na płyny marki Ludwik

Zgłaszający, producent: Reganta Szlascy
Projektant i użytkownik: Grupa Inco

FREESTYLE:
Suplementy diety Biotic Biome (Astaksantyna Complex, Immunis Multi, Laktoferyna Complex, Mental Biotic)

Zgłaszający, producent: Preston Packaging
Projektant: Zespół Pojutrze.pl
Użytkownik: Biotic Biome

POS:
Paprocky Barrel

Zgłaszający, producent: Adams
Projektant: Adams (Jarosław Kowalski, Monika Suchecka i Maciej Andersz)
Użytkownik: Bartex Bartol

PRAGNIENIA exequo:
Coca-Cola Marvel Box

Zgłaszający, producent: Drukarnia Ellert i Fortis
Projektant: konstrukcja i grafika – Fortis (Paweł Wronowski)
Użytkownik: Coca-Cola Poland Services
Storage Blended Scotch Whisky
Zgłaszający, producent: Drukarnia Dako
Projektant: Moono (Jurand Pawłowski)
Użytkownik: Trend Spirits

PREMIUM:
Paprocky Single Malt whisky, Single Barrel whisky

Zgłaszający, producent: Color Press
Projektant: Agencja reklamowa Kółko i Krzyżyk
Użytkownik: Bartex Bartol

SMAKU exequo:
Recyklingowalne papierowe opakowanie barierowe

Producent, projektant i użytkownik: Food Pack
Salzburg Schokolade – Holiday Kugel (Mozart)
Zgłaszający, producent: GPI Poznań
Projektant: GPI Poznań (Krzysztof Mikołajewski)
Użytkownik: Salzburg Schokolade

URODY:
Seria Collagen
Zgłaszający, projektant i użytkownik: Stara Mydlarnia

EKO:
Recyklingowalne papierowe opakowanie barierowe
Producent, projektant i użytkownik: Food Pack

Wszystkim zwycięzcom serdecznie gratulujemy!

« poprzedni   |   następny » « wróć

Oferujemy najlepsze i najbardziej ekscytujące gry - Ice Casino

Komentarz miesiąca

Świat opakowań w Düsseldorfie...

Po ośmioletniej przerwie w organizacji drupy, już za kilka dni w Düsseldorfie odbędą się długo wyczekiwane targi. Ostatnie targi poligraficzne i papiernicze drupa (Messe für Druck und Papier) w 2016 roku bardzo intensywnie rozwinęły się w kierunku opakowań. W efekcie wszystkie opakowania trzeba wydrukować. Tendencja ta w tym roku jest kontynuowana, ponieważ branża poligraficzna i opakowaniowa uległa ogromnym zmianom. „Zwykły” druk...

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty