Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

Recyklomaty w Warszawie

©Coca-Cola Polska

 

W obliczu rosnącego zanieczyszczenia planety, opakowania i recykling stają się nierozłącznym duetem. Coraz lepiej wiedzą o tym wielkie koncerny. W ostatnich czasach współpraca Coca-Cola z Miastem Stołecznym Warszawa i Fundacją Nasza Ziemia nabrała realnego, związanego z przetwarzaniem odpadów, wymiaru. W dwóch lokalizacjach w stolicy - na placu Bankowym i przy ulicy Ząbkowskiej stanęły pierwsze recyklomaty do selektywnej zbiórki odpadów opakowaniowych. Zebrane szkło, tworzywa sztuczne i aluminium trafią do powtórnego wykorzystania, a zwracający je otrzymają eko-punkty, które będą mogli wymienić na zniżki u partnerów akcji – w sieci kawiarni Costa Coffee, Multikinie, Teatrze Dramatycznym i Teatrze Capitol. To pierwsze z dziesięciu maszyn, jakie marka przekazała miastu. Można do nich wrzucać butelki PET, butelki szklane oraz aluminiowe puszki. Punkty można zbierać za pomocą odpowiednich aplikacji, dlatego system ten jest ekologiczny - maszyny nie wymagają drukowania paragonów i posiadania kart. Pozostawienie recyklomatów jest częścią kampania Coca-Cola #WCIĄŻZMIENIAMY. Jest to polska odsłona europejskiej kampanii #NEVERSETTLE. W jej ramach firma przedstawia swoje rozwiązania m.in. dla wyzwań środowiskowych w obszarze ograniczania odpadów z tworzyw sztucznych oraz ochrony zasobów wodnych. W Polsce firma zmniejszyła masę produkowanych butelek PET o czterdzieści pięć procent, tym samym ograniczając ilość tworzyw sztucznych i wykorzystując do produkcji coraz więcej surowców wtórnych.

 

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty