Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

2 miliardy strat w oliwie

Przyczyną ogromnych strat były przede wszystkim zamknięte bary i restauracje, a także blokada granic, która całkowicie zablokowała ruch turystyczny.

Producenci oliwy we Włoszech z powodu pandemii koronawirusa i związanych z nią restrykcji ponieśli straty w wysokości 2 miliardów euro, jak poinformował tamtejszy związek rolników Coldiretti. Przyczyną takiego spadku były przede wszystkim zamknięte bary i restauracje, które nie dokonywały zamówień, a także blokada granic, która całkowicie zablokowała ruch turystyczny. Podczas kryzysu epidemicznego miały również miejsce problemy z eksportem. W rezultacie około 400 tysięcy firm i gospodarstw rolnych odnotowało katastrofalne straty, które dodatkowo pogorszył spadek cen, jakie płaci się włoskim producentom oliwy i który wynosi 44 procent. Ceny te są najniższe od sześciu lat. Według Coldiretii, przyczyną tego jest nadmiar zapasów na rynku światowym przede wszystkim hiszpańskiej oliwy, często sprzedawanej jako włoska, a także brak przejrzystych informacji na temat pochodzenia towaru na etykietach. W tym celu prezes organizacji producentów zaapelował o wsparcie w formie inwestycji państwowych i prywatnych, dla ożywienia eksportu symbolicznego składnika diety śródziemnomorskiej, jaki stanowi oliwa.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty