Zapomnij o wszystkim i zanurz się w świecie rozrywki online - Ice Casino

Kalendarium

19-21.03.2024 · Logimat, Stuttgart

23-25.04.2024 · Warsaw Pack, Nadarzyn

21-24.05.2024 · Plastpol, Kielce

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

Miliony opakowań Signature

Firma SIG sprzedała już ponad 150 milionów opakowań Signature, pierwszych na świecie aseptycznych rozwiązań opakowaniowych, stworzonych na bazie materiałów odnawialnych.

© SIG

Firma SIG, producent tekturowych opakowań aseptycznych do napojów, osiągnęła sprzedaż ponad 150 milionów opakowań Signature, pierwszych na świecie aseptycznych opakowań kartonowych, stworzonych w oparciu o materiały odnawialne.

 

Jak podkreśla Alina Theissen Hageresch, marketing manager ds. zrównoważonego rozwoju w SIG Europe, zwiększony popyt na ekologiczne opakowania pokazuje, jaką rolę wśród konsumentów odgrywają obecnie referencje środowiskowe, będące priorytetem w produkcji opakowań proponowanych przez firmę. Zdecydowana większość konsumentów (73 procent) twierdzi obecnie, że jest gotowa zmienić swoje nawyki konsumpcyjne, aby zmniejszyć swój negatywny wpływ na środowisko. Podczas gdy marki starają się sprostać popytowi na bardziej zrównoważone produkty, ich opakowania mają do odegrania kluczową rolę, będąc pierwszym punktem kontaktu w interakcji z klientem końcowym.

 

Popyt na ekologię

Standardowe opakowania kartonowe SIG, wykonane w około 75 procentach z odnawialnej, certyfikowanej tektury pochodzącej ze zrównoważonych źródeł, oferują znacznie lepszą efektywność środowiskową niż alternatywne rodzaje opakowań. Ślad węglowy opakowania kartonowego jest nawet o 70 procent niższy niż w przypadku butelek szklanych lub z tworzyw sztucznych. Wprowadzony na rynek w 2017 roku materiał opakowaniowy Signature to połączenie polimerów i materiałów z surowców odnawialnych pochodzenia leśnego poprzez niezależny certyfikowany system bilansu masy. Firma wybrała do tego procesu surowiec leśny w postaci oleju talowego, będącego pozostałością pozyskiwaną z drewna w procesie produkcji papieru. Jak podkreśla producent, jest to produkt uboczny innego procesu produkcyjnego, dzięki czemu do jego wytworzenia nie potrzebne są ziemia i zasoby, które można wykorzystać do produkcji żywności. Niezależna ocena cyklu życia pokazuje, że Signature pozwala zmniejszyć ślad węglowy opakowań kartonowych od 45 procent do 58 procent w zależności od wybranej specyfikacji opakowania.

 

Rozwiązanie dla każdego

Opakowanie Signature dostępne są w dwóch wariantach. Pierwszy z nich - Signature 100 -niezawiera aluminium i przeznaczony jest do produktów mlecznych, będąc jednocześnie pierwszym na świecie aseptycznym opakowaniem kartonowym połączonym z odnawialnym materiałem pochodzenia leśnego. Drugi wariant - Signature Full Barrier - zawiera ultracienką warstwę aluminium, certyfikowaną zgodnie ze standardami Aluminium Stewardship Initiative (ASI), która zapewnia ochronę produktów, takich jak np. sok pomarańczowy, które są bardziej wrażliwe na światło i tlen. Pierwsi użytkownicy tego rozwiązania to m.in. marka Unilever B-Better w Belgii, Candia we Francji czy Water Cubed w Wielkiej Brytanii.

 

Way Beyond Good

Rosnący popyt na opakowania Signature to kamień milowy dla proekologicznej strategii firmy SIG - Way Beyond Good, której celem jest m.in. oferowanie zrównoważonych innowacji opakowaniowych. Dowodem tego może być ilość pionierskich osiągnięć producenta, do których zaliczają się aseptyczne opakowania kartonowe bez aluminium, opakowania kartonowe z odpowiedzialnie pozyskiwaną folią z certyfikatem ASI, papierowe słomki do aseptycznych opakowań kartonowych, czy też najnowsza innowacja, jaką są kartonowe opakowania aseptyczne wykonane z użyciem tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Oferujemy najlepsze i najbardziej ekscytujące gry - Ice Casino

Komentarz miesiąca

Fakty i Liczby…

Na początku maja tego roku, po sześciu latach bezkrólewia, ponownie odbędą się targi interpack. W tym czasie Świat nie tylko zmienił się, ale jest już inny. Oprócz koronawirusa, konfliktów, wojen i środowiska, jeden temat jest bardzo aktualny: rosnąca populacja na tej planecie. Indie wyprzedziły już Chiny z ilością 1,4 miliarda obywateli. Oznacza to, że coraz więcej osób potrzebuje żywności, najlepiej w dobrych opakowaniach. Produkcja żywności stanowi tak samo gorący temat dyskusji jak i temat środowiska czy ruchu samochodowego.

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty