Pierwsza sztanca RDC 106 w Polsce

Drukarnia Top-Pol ze Zbrosławic jako pierwsza firma w Polsce zainwestowała w sztancę rotacyjną RDC 106 producenta Koenig & Bauer. Urządzenie to zostało zakupione w związku z nowym projektem technologicznym firmy, związanym z wdrożeniem produkcji etykiet IML, bazujących na druku offsetowym. Nowa sztanca ma zapewnić drukarni stabilność i prędkość wykrawanych etykiet, jak również zredukować czas przezbrojenia między zleceniami.

Top-Pol to firma rodzinna, od 1989 roku działająca na rynku usług poligraficznych, która od końca lat 90. specjalizuje się w produkcji etykiet na materiałach niewsiąkliwych, przede wszystkim z tworzyw sztucznych. Główny asortyment stanowią etykiety IML, tj. aplikowane metodą wtrysku bezpośrednio w opakowania na etapie ich wytwarzania. Obecnie stanowią one około 80 procent produkcji drukarni. Odbiorcami końcowymi są głównie firmy z branży spożywczej i budowlanej.

Maszyna sztancuje podłoża drukowe o grubości z zakresu 0,03-0,6 mm, a jej maksymalna prędkość mechaniczna to 15 tysięcy arkuszy na godzinę. Koenig & Bauer oparł jej konstrukcje o kilka rozwiązań znanych z maszyn arkuszowych Rapida 106, takich jak samonakładak DriveTronic z niezależnymi napędami, sensoryczny system nakładania bez marki bocznej SIS, jak również system kamer do kontroli prowadzenia arkuszy w samonadkładaku i na wykładaniu. Urządzenie oferuje czas narządzania kompletnej pracy niższy o nawet 40 procent.

Sztanca została włączona w nowy projekt firmy w pierwszym kwartale tego roku. Jej funkcjonalność w zakresie wyższej stabilności procesu wytwórczego oraz dwa razy szybszej prędkości od stosowanego dotychczas rozwiązania doceniają przede wszystkim operatorzy firmy.

„Nasi klienci z branży spożywczej, ale nie tylko, oczekują etykiet najwyższej jakości, stąd też rozwiązania, jakie stosujemy w codziennej produkcji, muszą reprezentować najwyższy światowy poziom i wysoką wydajność. Niedawna inwestycja w sztancę RDC 106 odpowiada na to zapotrzebowanie i oczekiwania, które stale rosną, wraz z zachodzącymi na rynku zmianami i upodobaniami konsumentów. Aspekty te są tym bardziej istotne w obecnej sytuacji globalnej, która wpłynęła też rzecz jasna na wolumen realizowanych przez nas zamówień” – podsumowuje Marcel Topolski, współwłaściciel firmy Top-Pol.

 

Zdjęcie: Marcel Topolski, współwłaściciel firmy Top-Pol (z lewej) i Adam Śliżyński, regionalny szef sprzedaży Koenig & Bauer (CEE) stojący przy sztancy rotacyjnej RDC 106.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Lockdown…

 

Pisząc editorial do ostatniego wydania PACKAGING POLSKA, świat był „normalny” as usual. Wszyscy przygotowywali się do targów LogiMat w Stuttgarcie, Packaging Innovations w Warszawie czy interpack i drupa w Düsseldorfie. Kilka dni później nastąpiły reakcje na restrykcje rządów wielu państw w Europie. LogiMat odwołany, interpack przełożony, drupa przełożona, a niezliczone wydarzenia musiały podporządkować się oficjalnym zakazom.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty