Kalendarium

21-24.11.2022 · All4Pack, Paryż

14-16.03.2023 · InPrint, CCE International, ICE Europe , Monachium

18-20.04.2023 · Warsaw Pack, Nadarzyn

25-27.04.2023 · Logimat, Stuttgart

04-10.05.2023 · interpack, Düsseldorf

Nowe opakowania produktów mlecznych. Coveris stawia na zrównoważone działania

© Coveris

Po kilku udanych premierach produktów w Wielkiej Brytanii, Coveris zaprezentował swoje najnowsze rozwiązania opakowaniowe dla przemysłu mleczarskiego na targach Fachpack w Norymberdze.

 W odpowiedzi na stale rosnące zapotrzebowanie na wysokowydajne, atrakcyjne wizualnie, trwałe i o obniżonej wadze opakowania odwiedzający mogli spodziewać się dużego wyboru różnych materiałów opakowaniowych. Od folii barierowych po opakowania paczkowane, folie do odrywania i wielokrotnego zamykania, folie do termoformowania, nadające się do recyklingu wycinane pokrywki do jogurtów i wiele innych. „Dla nas priorytetem jest wspieranie naszych klientów w osiąganiu ich celów w zakresie zrównoważonego rozwoju, przy jednoczesnym zachowaniu naszej własnej wizji „No Waste” – przeciwko marnowaniu żywności, opakowań i zasobów w ogóle. Dlatego oferujemy prawdziwe innowacje dla wymagających technicznie produktów – i to bez kompromisów w zakresie jakości” – wyjaśnia Eric Valette, dyrektor ds. innowacji BU w Coveris.

 

Zmniejsz ilość odpadów spożywczych i opakowań

Tradycyjnie rozdrobniony ser pakowany jest w worki wykonane z nylonowego laminatu – jednego z najtrudniejszych materiałów do recyklingu. Niezrównane możliwości badawczo-rozwojowe firmy Coveris w dziedzinie wytłaczania, folii, nauki o żywności i przetwórstwa zaowocowały opracowaniem unikalnego, nadającego się do recyklingu monolaminatu barierowego PE o zmniejszonej zawartości plastiku, sprzedawanego pod wiodącą marką MonoFlexBE. Nowe opakowanie sera jest już używane przez znanych brytyjskich sprzedawców detalicznych, takich jak Tesco i Islandia, i zapewnia znaczne oszczędności tworzywa sztucznego w przeliczeniu na opakowanie. Lekkie opakowanie pomaga Islandii zbliżyć się do celu, jakim jest stanie się pierwszym w Wielkiej Brytanii supermarketem neutralnym pod względem użycia tworzyw sztucznych. Nowe opakowanie sera pozwala zaoszczędzić łącznie siedem ton tworzywa rocznie, a pozostałe 41 ton można teraz łatwiej poddać recyklingowi. Podobny projekt został zrealizowany z supermarketami Tesco. W tym przypadku opakowanie Coveris przyczyniło się do całkowitej redukcji wagi o 32 tony tworzywa sztucznego.

Na targach FachPack zwiedzający mogli na własne oczy przekonać się o zaletach folii Coveris do wielokrotnego zamykania i zdzierania. Folie PE, PP lub PET co-ex gwarantują taką samą wysoką jakość ochrony produktu. Dzięki pękającej warstwie zdzierania opakowanie jest łatwiejsze do otwarcia i wielokrotnego zamykania nawet dziesięciokrotnie.

 

Odpowiednie opakowanie dla każdego produktu

W przypadku kubków do jogurtu firma Coveris dokonała przełomu w zakresie lepszego recyklingu dzięki perforowanej folii przykrywającej wykonanej z polipropylenu. Nowa folia wieczka zastępuje często używaną folię aluminiową i po raz pierwszy umożliwia recykling wieczka w tym samym cyklu, co reszta pojemnika po jogurcie. Nie tracąc właściwości barierowych, wieczko jest odporne na temperaturę, może być drukowane w wielu kolorach i dziurkowane. Stabilna pokrywa umożliwia również bezpiecznie i stabilnie układanie i transportowanie kubków. Nowa, nadająca się do recyklingu pokrywka jogurtu może być z łatwością otwierana przez konsumenta końcowego. Kubek można wyrzucić kontenera na odpady z tworzyw sztucznych bez konieczności wcześniejszego odrywania wieczka, co jest również korzystne dla zakładów recyklingu. Oznacza to bowiem, że zautomatyzowane sortowanie jest mniej podatne na błędy, dzięki czemu więcej materiału może pozostać w zamkniętym obiegu tworzyw sztucznych. Najnowsze wieczka do jogurtów są produkowane w zakładzie Kufstein w Tyrolu w 100% z energii elektrycznej z odnawialnych źródeł (wiatr, woda, słońce, biogaz i biomasa). Przejście z folii aluminiowej na folię polipropylenową nie ma wpływu na trwałość ani jakość, ale ma wiele zalet w zakresie zrównoważonego rozwoju.

 

Silna koncentracja na potrzebach klienta i rynku

Marki mleczarskie korzystają również z wewnętrznych centrów badawczo-rozwojowych oferujących analizy, testy i rozwój na miejscu w zakresie folii i bezpieczeństwa żywności. Wszystkie produkty można poddać walidacji pod kątem właściwości mechanicznych i szczelności. Pomaga to markom mleczarskim nie tylko oferować atrakcyjne, łatwe w użyciu, ale także bezpieczne i zrównoważone produkty.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Opakowania na „godzinę zero”

Przeprowadzka jest zabawna tylko w wieku 18 lat, kiedy masz torbę podróżną i plecak, ale nie w wieku średnim, kiedy masz 4 kartony z samymi patelniami, 250 par butów i osobną walizkę na kosmetyki.

Kiedy po 25 latach, w głowie tli się wizja przeprowadzki zawartości całego domu, rosną nadzieje na jej bezproblemowy przebieg. Zaplanowanie wszystkiego oraz spakowanie rzeczy na czas, a także pogodzenie jej z życiem codziennym, pracą oraz zaplanowanymi 7 miesięcy temu spotkaniami, to idealny plan. Nie ma nic gorszego niż to, że....

 

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty