Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

„Jutro zależy od nas”

Opracowana technologia pozwala nadać drugie życie także odpadom trudniejszym do recyklingu, takim jak słomki, papierowe kubki po napojach zawierające od 4 do 6% tworzyw sztucznych, czy zabrudzone papierowe opakowania po burgerach.

© McDonald’s Polska

Sieć McDonald’s Polska rozpoczęła nową kampanię pod hasłem „Jutro zależy od nas”, która ma zwrócić uwagę na zamknięcie obiegu opakowań papierowych używanych w restauracjach. Dzięki odpowiedniej segregacji i współpracy z polskim recyklerem, zużyte opakowania po przetworzeniu otrzymują drugie życie i mogą wrócić do restauracji, m. in. w postaci ręczników papierowych. Kampania jest częścią globalnej strategii, która zakłada działania na rzecz ochrony planety w wielu kluczowych obszarach zrównoważonego rozwoju. Kluczowym elementem strategii jest ograniczenie wpływu na środowisko poprzez zamknięcie obiegu opakowań w restauracjach. Jak podkreśla Anna Borys, dyrektorka ds. korporacyjnych McDonald’s Polska, technologia opracowana przez polskiego recyklera umożliwia przetworzenie opakowań papierowych z domieszką polimeru, nawet zabrudzonych po posiłku. Aby jednak było to możliwe, niezbędna jest odpowiednia segregacja, dlatego wrzucanie zużytych opakowań do odpowiednich frakcji jest kluczowym elementem strategii i umożliwia zamknięcie obiegu opakowań. W tym celu niemal wszystkie restauracje sieci zostały wyposażone w kosze do segregacji odpadów. Opakowania sieci powinny trafiać do kosza z napisem „papier”. Dzięki odpowiedniej selekcji odpady przekształcają się w cenne surowce, które można ponownie wykorzystać. Odpady papierowe trafiają do polskiej papierni, firmy Milkan-Ryza, z którą McDonald’s nawiązał współpracę na początku 2020 roku. Dzięki innowacyjnej technologii wyposażonej w moduły czyszczące i odkażające, odzyskane surowce w postaci włókien papierowych zyskują zastosowanie jako materiał do produkcji ręczników papierowych, które trafiają z powrotem do restauracji sieci. W przyszłości z włókien papierowych będą powstawać również tacki do napojów oraz papier toaletowy. Kampanii towarzyszyć będą działania medialne.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty