Wielozadaniowość kluczem do sukcesu

W tym roku Raben, jako jedyny operator logistyczny, nawiązał współpracę z Europejskim Instytutem Innowacji i Technologii [ETI Food] w zakresie wprowadzenia nowatorskich rozwiązań dla sektora spożywczego. Jednym z najważniejszych zagadnień wśród projektów zgłoszonych oraz wdrażanych w ramach projektu jest rozwój usług co-packingowych.

 

Najłatwiej przedstawić co-packing jako usługę opierającą się na tworzeniu dedykowanych zestawów produktów, uzależnionych od konkretnego zamówienia. Metoda ta najczęściej wykorzystywana jest podczas przygotowywania specjalnych kompletów promocyjnych, związanych z konkretnym konceptem, tematyką, czy okolicznością (np. święta). W co-packingu istnieje ścisłe powiązanie produktów z opakowaniem. Warto przyjrzeć się temu bliżej.

 

Usługa co-packingu obejmuje nie tylko pakowanie gotowych towarów, ale także metkowanie, zabezpieczanie produktów, specjalistyczne etykietowanie, tworzenie zestawów okolicznościowych czy zmiana formatów.

Sezon ma znaczenie

Poza rozwiązaniami klasycznymi, takimi jak pakowanie gotowych zestawów dla sieci handlowych (np. palety ekspozycyjne, zgrzewki, kartony, standy), w ramach co-packingu znajdują się również rozwiązania niestandardowe. W takim wypadku konieczne jest metkowanie, zabezpieczanie produktów, specjalistyczne etykietowanie, tworzenie zestawów okolicznościowych, zmiana formatów itd. Popularną realizacją tego typu zamówień są np. specjalne zestawy okolicznościowe umieszczone w fantazyjnych opakowaniach (np. kosmetyczka, pudełko w kształcie serca, puszka itd.), często z bonusami w postaci upominku.

Duża sezonowość i zmienność akcji promocyjnych, konieczność współgrania wielu podmiotów je organizujących (sprzedaż i marketing producenta, kupiec sieci handlowej, dostawcy komponentów, usług transportowych, magazynowych itd.) sprawia, że usługę co-packingu warto outsorsować. Korzystając z usług firm jak Raben w dłuższej perspektywie można osiągnąć znaczącą poprawę efektywności procesów, a co za tym idzie związanych z nimi kosztów. Wynika to bezpośrednio z efektu skali i dopasowanych do niej możliwości operacyjnych. 

 

Innowacje, ekonomia i logistyka

W celu zwiększenia przepustowości produkcji, ekonomicznego wykorzystania powierzchni oraz szczelnego zarządzania identyfikacją produktów (traceability), Raben nieustannie rozwija swoje rozwiązania systemowe. Aby proces przebiegał sprawnie i bezusterkowo, cały ruch towarowy funkcjonuje w ramach jednego systemu – począwszy od przyjęcia do magazynu, przez składowanie, przepływ przez produkcję co-packingową, aż po wysyłkę do odbiorcy. Kolejnym kierunkiem zmian jest wdrażany system zarządzania produkcją w czasie rzeczywistym, połączony z wizualizacją postępu produkcji, rozliczaniem jej oraz bieżącą kontrolą kosztów. Rozwiązanie stosowane przez Raben ma w zamierzeniu poprawić wykorzystanie posiadanych zasobów w czasie rzeczywistym, by sprawniej planować kolejne produkcje.

Wszystkie z wymienionych działań mają skrócić czas potrzebny zazwyczaj na wykonanie przepakowania dla klienta. W dobie pośpiechu i innowacji, drastycznie skraca się czas od momentu zamówienia produkcji do terminu dostawy. Sprawia to, że zwycięzcą zostaje ten, kto – dzięki odpowiednim rozwiązaniom oraz strategii – jest w stanie dotrzymać narzuconych terminów. Wdrażając nowe rozwiązania, zarówno technologiczne, jak i organizacyjne, Raben nieustannie pracuje na utrzymanie pozycji lidera w branży logistycznej.

 

Do zadań specjalnych

Obecnie Raben prowadzi usługi co-packingowe w ośmiu oddziałach na terenie Polski. Realizacja dużej liczby zleceń wymaga posiadania wyspecjalizowanego zespołu ekspertów z różnych branż. Specjaliści zatrudnieni w firmie pracując dla klientów z rozmaitych gałęzi rynku (przede wszystkim FMCG), doskonale znają wymagania sieci handlowych, a ponadto na bieżąco śledzą najnowsze trendy, co pozwala im wychodzić naprzeciw potrzebom rynku.

Doświadczenia zdobyte w czasie pracy z klientem, operator przenosi między branżami. Taka wiedza pozwala na przygotowywanie rozwiązań optymalnych z punktu widzenia logistyki, transportu i samej produkcji. Firma jest w stanie polecić najlepszych dostawców (w tym solidne drukarnie), być dobrym doradcą w kwestii konkretnych rozwiązań – zarówno wskazując te, które warto wziąć pod uwagę, jak i stanowczo odradzając wadliwe technicznie.

Choć przedsiębiorstwo obsługuje wiele segmentów rynku, największą grupę klientów Raben stanowią potentaci branży spożywczej. Zaufanie dużych graczy zdobywa się dzięki doświadczeniu, umiejętności stawiania czoła coraz to nowym wyzwaniom oraz odważnemu wprowadzaniu nowych rozwiązań. Firma nie spoczywa na laurach, bacznie obserwując rynek, nieustannie się ucząc i łącząc zdobyte doświadczenie z niegasnącą potrzebą bycia innowatorem w swojej branży. 

Do najpopularniejszych zamówień od klientów należą: etykietowanie produktów nadrukami promocyjnymi, produkcja wielopaków w przeróżnych konfiguracjach oraz dedykowanych opakowań ekspozycyjnych na półkę sklepową czy tzw. standy, czyli stojaki kartonowe z produktami najczęściej spotykane w sieciach handlowych.

Do najpopularniejszych zamówień od klientów należą m.in. wielopaki, opakowania ekspozycyjne na półkę sklepową czy tzw. standy, czyli stojaki kartonowe z produktami najczęściej spotykane w sieciach handlowych.

 

Co-packing to nie wszystko

Firma Raben jest otwarta na realizację zamówień dotyczących projektów typowo co-manufacturingowych (pierwsze tego typu realizacje znajdują się już w portfolio firmy).

W samej Polsce spółka dysponuje 8 centrami co-packingowymi, z których dwa to tzw. in-housy, czyli centra zlokalizowane w obiektach klientów. W przypadku jednej dużej promocji Raben jest w stanie obsłużyć klienta z kilku lokalizacji jednocześnie. Firma oferuje także wywóz towarów bezpośrednio do odbiorców, co oznacza organizację usług transportu cało-pojazdowego czy też drobnicowego nie tylko na terenie Polski, ale także w Europie.

Umiejętnie opakowany zestaw promocyjny odgrywa niebagatelną rolę w działaniach marketingowych. Ułatwia nie tylko identyfikację produktu, ale również wpływa na decyzję klienta w chwili zakupu, co przyczynia się do wzrostu sprzedaży. Operator logistyczny, taki jak firma Raben, ma tego świadomość, dlatego wszystkie jego działania prowadzą do coraz to sprawniejszego i innowacyjnego procesu co-packingowego.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Fascynacja składanym cudełkiem-pudełkiem...

O znaczeniu opakowania w fazie zakupu można pisać bez końca. O ważności opakowań, ich wpływie na potencjalnego nabywcę oraz roli marketingowej napisano już wiele książek.

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty