Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

Brak słów ma znaczenie

 

Trudno zwrócić dziś uwagę konsumentów na konkretne produkty czy zjawiska. Kampanie reklamowe stają się coraz bardziej wymyślne, a duża część z nich zaczyna wykorzystywać opakowanie, zauważając jego wyjątkową rolę. Przecież to ono odpowiada za wygląd produktu na sklepowej półce i jego postrzeganie. W niektórych brytyjskich supermarketach na półkach sklepowych pojawiły się czekolady marki Cadbury w opakowaniach… na których nie widniały żadne słowa. Nie był to jednak żaden błąd przy produkcji, ponieważ tak wielka firma z pewnością nie mogła sobie na to pozwolić. Pokazanie takich opakowań okazało się świadomym działaniem marki, którego celem jest zwrócenie uwagi na problem samotności wśród starszych osób. W ramach swojej nowej akcji społecznej marka Cadbury usunęła wszystkie słowa oraz grafiki, pozostawiając jedynie część swojego znaku graficznego. W ten sposób firma angażuje się w pomoc na rzecz starszych osób, które zmagają się z samotnością. Oznacza to nie mniej ni więcej, ale to, że nie słyszą w ciągu dnia ani słowa od drugiego człowieka, a ich jedynym kontaktem ze społeczeństwem jest zazwyczaj radio czy telewizja. Z każdej sprzedanej czekolady w „pustym” opakowaniu, marka przekaże część pieniędzy na konto organizacji charytatywnej Age UK, która pomaga seniorom. Cadbury w ramach swojej akcji zachęca też każdego, by widząc samotną starszą osobę na ulicy, podejść do niej i zapytać o samopoczucie, czy też po prostu chwilę porozmawiać. Samotność staje się plagą, a wykorzystanie opakowania w kampanii, która to uświadamia, wydaje się bardzo ciekawym posunięciem.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wystrajkowani…

UPM i związki zawodowe ostatecznie douzgodniły układy zbiorowe dla poszczególnych przedsiębiorstw, a dokładnie dla pięciu spółek UPM. Strajk w fińskich fabrykach ostatecznie uznano za zakończony, a pracownicy wrócili do pracy. Obejmujący UPM Pulp, UPM Communication Papers, UPM Specialty Papers, UPM Raflatac i UPM Biofuels strajk związków zawodowych rozpoczął się 1 stycznia 2022 roku i trwał prawie cztery miesiące. Początkowo strajkowało około 2100 związkowców, ale wyrok sądu nakazał około 200 z nich wykonywanie zadań....

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty