Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

Stabilność dzięki aktywności

Pomimo wielu komplikacji i wyzwań 2020 roku, Stora Enso osiągnęła zadowalające wyniki finansowe.

© Stora Enso

Stora Enso poinformowała o wynikach finansowych za ostatnie trzy miesiące ubiegłego roku oraz za cały rok 2020. W komunikacie skierowanym do udziałowców i akcjonariuszy, Annica Bresky - CEO skandynawskiego koncernu - podkreśla olbrzymie wyzwania, jakie towarzyszyły firmie w tym okresie. W ostatnich trzech miesiącach ub.r. skandynawski koncern zrealizował przychody ze sprzedaży w wysokości 2,154 mld euro, co oznacza 10 procentowy spadek w porównaniu z tym okresem w roku 2019. Jak podkreśla kierownictwo Stora Enso, wynika to przede wszystkim ze zmian strukturalnych, niższego wolumenu dostaw i spadających cen. W tym samym okresie zysk operacyjny EBIT wyniósł 118 mln euro, co z kolei jest efektem przemyślanej polityki kosztowej wobec niższej sprzedaży. Marża zysku operacyjnego EBIT wyniosła w 4. kwartale ub.r. 5,5 procent, co oznacza wzrost z 5,1 procent w analogicznym okresie 2019 roku. Zysk operacyjny IFRS całej grupy osiągnął poziom 289 mln euro. Przepływy gotówkowe z działalności operacyjnej zamknęły się kwotą 436 mln euro, zaś z uwzględnieniem kapitału inwestycyjnego wyniosły 223 mln euro. W całym roku 2020 przychody ze sprzedaży wyniosły 8,553 mld euro, na co wpływ, podobnie jak w kontekście ostatniego kwartału, miały niższe wolumeny dostaw, redukcje cenowe oraz zmiany strukturalne. Zysk operacyjny EBIT za 2020 rok wyniósł 650 mln euro (przy 1,003 mld euro w roku 2019), będąc konsekwencją niższej sprzedaży.

Oprócz tego firma odnotowała rosnącą aktywność i zadowalające wyniki działów Packaging Materials i Packaging Solutions. Jedną z kluczowych inwestycji, sfinalizowanych przez firmę w minionym roku, była konwersja zakładów Oulu, które będą koncentrować się na produkcji kartonów opakowaniowych. Obecnie ma tam miejsce faza rozruchu linii wytwarzającej wysokojakościową tekturę typu kraft.

Firma poinformowała również, że do końca br. sfinalizowany zostanie program ochrony zysku, mający przynieść jej oszczędności rzędu 400 mln euro. W wyniku podjętych działań oczekuje się, że łączne koszty stałe i zmienne w tym roku zostaną zredukowane o ok. 80 mln euro.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty