Zapomnij o wszystkim i zanurz się w świecie rozrywki online - Ice Casino

Kalendarium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

09-10.10.2024 · Packaging Innovations, Kraków

04-07.11.2024 · All4Pack, Paryż

13-15.11.2024 · TAROPAK, Poznań

Życie nabiera barw

Istniejąca od 1668 roku naukowo-technologiczna firma Merck w tym roku obchodzi 350-lecie. Przedsiębiorstwo posiada w swoim portfolio przełomowe terapie w leczeniu nowotworów i chorób przewlekłych. Dysponuje 300 tys. produktów z obszaru Life Science – od laboratoryjnych systemów oczyszczania wody, poprzez techniki umożliwiające edytowanie genomu, aż po kompletne systemy produkcyjne dla sektora farmaceutycznego. Produkty firmy są różnorodne jak kolory tęczy – od nowatorskich ciekłych kryształów i materiałów OLED do produkcji ekranów i wyświetlaczy, poprzez materiały do produkcji układów scalonych, aż po pigmenty efektowe do tworzyw sztucznych, lakierów przemysłowych, farb drukarskich i kosmetyków kolorowych.

 

Historia firmy Merck liczy 350 lat, ilustrując przeobrażenie małej apteki założonej w Darmstadt w Niemczech w 1668 roku w globalną firmę naukowo-technologiczną. To, co stanowi siłę napędową przedsiębiorstwa, to ciekawość. Przypadająca w 2018 roku okrągła rocznica istnienia firmy jest okazją do tego, by spojrzeć w przyszłość. Dziś, bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, dynamicznie zmieniający się świat wymaga odkrywania 

Za pomocą wirtualnego tłoczenia uzyskuje się wrażenie trójwymiarowości druku, co otwiera możliwości dla innowacyjnego wzornictwa, pozwalając na wytwarzanie unikatowych efektów wypukłości.

tego, co wciąż nieznane, tworzenia innowacji i współpracy z naukowcami w poszukiwaniu technologii jutra.

 

Doskonały balans

Merck jest jedną z wiodących firm na światowym rynku pigmentów perłowych. To one nadają połysk i skrzenie lakierom samochodowym, pomadkom do ust i powłokom na opakowaniach. Pigmenty efektowe znajdują zastosowanie zarówno w tradycyjnych technikach drukarskich, jak i nowatorskich technologiach poligraficznych, takich jak druk RGB i VE3D.

Do niedawna addytywne mieszanie barw (RGB) można było stosować jedynie w układach z autopodświetleniem, takich jak podświetlane wyświetlacze. Wykorzystują one połączenie czerwonych, zielonych i niebieskich punktów świetlnych, których światło składa się na białą barwę. W druku RGB, takie punkty składają się z silnie odbijających światło pigmentów Spectraval. Poznanie tajników technologii RGB umożliwi tworzenie wydruków o niespotykanej dotychczas czystości barw i głębi.

„Wysokiej jakości druk – na opakowaniu lub na samym produkcie – wyróżnia produkty na tle konkurencji. Techniki poligraficzne mają olbrzymi zakres możliwości, wystarczy wymienić wyroby papierowe, tapety, materiały dekoracyjne i tkaniny. Posiadamy wiedzę techniczną i materiały, które pozwolą przekształcić pomysły związane z drukowaniem w rzeczywistość”, podkreśla Katarzyna Sztuka, kierownik zespołu performance materials w Merck.

 

Nowy wymiar wzornictwa

VE3D to innowacyjna technologia Merck do drukowania trójwymiarowych efektów na powierzchniach. Za pomocą wirtualnego tłoczenia uzyskuje się wrażenie trójwymiarowości druku, co otwiera możliwości dla innowacyjnego wzornictwa, pozwalając na wytwarzanie unikatowych efektów wypukłości. „Wirtualne tłoczenie, czyli drukowanie wzorów trójwymiarowych jest naszą innowacyjną technologią uzyskiwania efektów trójwymiarowych, m.in. na powierzchniach elastycznych opakowań i etykietach foliowych do butelek z tworzyw sztucznych, przy użyciu standardowych maszyn drukarskich. Za pomocą tej techniki można uzyskać ten sam efekt wizualny, co przy użyciu tradycyjnego druku wypukłego” – podsumowuje Katarzyna Sztuka.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Oferujemy najlepsze i najbardziej ekscytujące gry - Ice Casino

Komentarz miesiąca

Świat opakowań w Düsseldorfie...

Po ośmioletniej przerwie w organizacji drupy, już za kilka dni w Düsseldorfie odbędą się długo wyczekiwane targi. Ostatnie targi poligraficzne i papiernicze drupa (Messe für Druck und Papier) w 2016 roku bardzo intensywnie rozwinęły się w kierunku opakowań. W efekcie wszystkie opakowania trzeba wydrukować. Tendencja ta w tym roku jest kontynuowana, ponieważ branża poligraficzna i opakowaniowa uległa ogromnym zmianom. „Zwykły” druk...

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty