Kalendarium

21-24.11.2022 · All4Pack, Paryż

14-16.03.2023 · InPrint, CCE International, ICE Europe , Monachium

18-20.04.2023 · Warsaw Pack, Nadarzyn

25-27.04.2023 · Logimat, Stuttgart

04-10.05.2023 · interpack, Düsseldorf

Ekologia kluczem sukcesu

Badanie przeprowadzone przez firmę Smurfit Kappa pokazują, jak w ciągu kilku miesięcy zmieniło się podejście konsumentów branży e-commerce w zakresie zrównoważonych opakowań.

Jeden z wiodących producentów opakowań, firma Smurfit Kappa przeprowadziła badanie, które wykazało, że w ciągu ostatnich miesięcy konsumenci dokonujący modowych zakupów w Internecie zmienili swoje oczekiwania i wymagają od sprzedających bardziej zrównoważonego podejścia w kwestii proponowanych opakowań.

 

Badania zostały przeprowadzone na terenie czterech krajów: w Niemczech, Irlandii, Holandii i Wielkiej Brytanii. Wskazują one, że podczas pandemii wzrosła nie tylko liczba klientów korzystających z usług branży e-commerce, ale zwiększyły się także wymagania dotyczące ekologii proponowanych produktów, na co wskazuje 41 procent respondentów. 35 procent ankietowanych twierdzi, że nie dokonałoby zakupów przez Internet od firmy modowej wiedząc, że jej opakowania nie są przyjazne dla środowiska. 23 konsumentów zadeklarowało ponowne zakupy u danej marki, jeśli posiada ona referencje świadczące o jej zaangażowaniu w zrównoważony rozwój, a 25 respondentów sprawdza to zaangażowanie jeszcze przed dokonaniem zakupu.

 

Zmiany na lepsze

Wyniki te pokazują, jak w przeciągu kilku miesięcy zmieniło się podejście konsumentów do ekologii, którzy oczekują od sprzedawców online odpowiedzialnej działalności zarówno pod względem społecznym, jak i środowiskowym. Jednocześnie 66 procent konsumentów wierzy, że internetowe sklepy odzieżowe działają aktywnie na rzecz zapewnienia ekologicznych opakowań dla swoich produktów. Prawie ta sama ilość ankietowanych twierdzi, że pozytywne wrażenia po zakupie oraz zaufanie do marki zwiększają takie działania jak efektywne wykorzystanie materiałów, korzystanie ze zrównoważonych źródeł czy zapewnienie dostępu do referencji firmy w zakresie gospodarki o zrównoważonym rozwoju. Wielu konsumentów skarży się także na przeszkody podczas internetowych zakupów. W poszukiwaniu bardziej zrównoważonych towarów, do największych barier należy brak dostępnych informacji na temat proponowanego produktu, brak zrównoważonej alternatywy oraz cena. Ponad połowa ankietowanych ( 57 procent) chciałaby wiedzieć więcej na temat podejmowanych przez odzieżowe marki internetowe proekologicznych działań.

Na rosnące wymagania konsumentów odpowiedziała już firma Smurfit Kappa, oferując branży e-commerce całe portfolio zrównoważonych opakowań. Każde z nich wykonane jest z jednego materiału, co znacząco ułatwia poddawanie ich recyklingowi oraz biodegradacji. W ofercie dostępny jest duży wybór opakowań o różnych kształtach i rozmiarach.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Opakowania na „godzinę zero”

Przeprowadzka jest zabawna tylko w wieku 18 lat, kiedy masz torbę podróżną i plecak, ale nie w wieku średnim, kiedy masz 4 kartony z samymi patelniami, 250 par butów i osobną walizkę na kosmetyki.

Kiedy po 25 latach, w głowie tli się wizja przeprowadzki zawartości całego domu, rosną nadzieje na jej bezproblemowy przebieg. Zaplanowanie wszystkiego oraz spakowanie rzeczy na czas, a także pogodzenie jej z życiem codziennym, pracą oraz zaplanowanymi 7 miesięcy temu spotkaniami, to idealny plan. Nie ma nic gorszego niż to, że....

 

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty