Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

Whisky ofiarą koronawirusa

Producenci z branży whisky są coraz bardziej zaniepokojeni przyszłością swoich przedsiębiorstw. Z powodu epidemii, sprzedaż tych alkoholi znacząco spadła, a destylarnie stopniowo wstrzymują swoją działalność. Brak popytu na tego typu produkty już wkrótce może spowodować pustki na sklepowych półkach z alkoholami. Spadła nie tylko sprzedaż whisky, ale też wódki oraz piwa. Wraz z kolejnymi restrykcjami rządowymi odnośnie epidemii, wśród Polaków rośnie obawa o przyszłość, dlatego wielu z nich postanowiło ograniczyć wydatki do minimum, kupując tylko najbardziej niezbędne produkty. Jak pokazały kolejne tygodnie izolacji, alkohole do nich nie należą. Kryzys pogłębiają również zamknięte bary i restauracje, a jedynym alkoholem o zwiększonej sprzedaży jest w obecnej sytuacji spirytus, ze względu na jego właściwości odkażające (zostało już naukowo dowiedzione, że najlepszym alkoholem do walki z wirusem jest ten o zawartości 70 procent). Skutkiem tej sytuacji może okazać się całkowite ograniczenie eksportu whisky z Anglii, która jest głównym dostawcom tego alkoholu w Polsce. Pomimo nadchodzącego kryzysu, wielu producentów z tej branży podejmuje się walki z koronawirusem. Jednym z nich jest koncern Diageo, znany z produkcji whisky Johnnie Walker, który przekaże dwa miliony litrów spirytusu zbożowego ze swoich destylarni na produkcję środków do dezynfekcji dla pracowników medycznych. Pomoc zaoferował również producent whisky Jameson, Pernod Ricard, i choć działania te zasługują na pochwałę, panująca sytuacja może doprowadzić do ogromnego kryzysu, którego skala może spowodować zamknięcie wielu destylarnii.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty