Kalendarium

21-24.11.2022 · All4Pack, Paryż

14-16.03.2023 · InPrint, CCE International, ICE Europe , Monachium

18-20.04.2023 · Warsaw Pack, Nadarzyn

25-27.04.2023 · Logimat, Stuttgart

04-10.05.2023 · interpack, Düsseldorf

Tarczyński domyka pętlę recyklingu dzięki rozwiązaniom firmy UPM Raflatac

Firma Tarczyński to polski producent wysokiej jakości kabanosów, parówek, wędlin i przekąsek białkowych, którego produkty dostępne są w blisko 30 krajach świata na 3 kontynentach.

© UPM

Firma Tarczyński jako pierwsza w polskiej branży spożywczej dołączyła do programu recyklingu odpadów etykietowych RafCycle firmy UPM Raflatac. Zapewniło to firmie możliwość zmniejszenia zużycia zasobów naturalnych poprzez przekształcanie odpadów etykietowych w nowe produkty i pozwala jej lepiej realizować obietnice marki, związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu.

 

Od momentu dołączenia do usługi RafCycle w kwietniu 2021 roku, firma Tarczyński odzyskała odpady etykietowe w liczbie odpowiadającej 520 drzewom. Uniknięto tym samym emisji 10 ton dwutlenku węgla z paliw kopalnych, które w przeciwnym razie zostałyby wygenerowane podczas spalania. Dla porównania, taką ilość emisji wygenerowałby samochód, który przejechał 64 762 km. „Zdecydowaliśmy się przystąpić do RafCycle, ponieważ jest to okazja do zmniejszenia ilości wytwarzanych przez nas odpadów, a tym samym przyczynienia się do ochrony środowiska, w tym ochrony drzew” - mówi Dawid Tarczyński, członek zarządu, dyrektor ds. rozwoju i finansów w firmie Tarczyński. „Przystępując do usługi RafCycle i wybierając etykiety RAFNXT+, nasza firma mogła podjąć dodatkowe, pozytywne działania na rzecz klimatu. Dają nam one możliwość zmniejszenia zużycia zasobów naturalnych poprzez przekształcanie odpadów etykietowych w nowe produkty” - dodaje.

 

LabelLoop

Firma Tarczyński wdrożyła także wspierającą gospodarkę obiegu zamkniętego koncepcję LabelLoop. Polega ona na ponownym wykorzystaniu odpadów etykietowych, poprzez ich przetworzenie i przekształcenie we włókno do produkcji nowych etykiet RAFNXT+ firmy UPM Raflatac, które firma Tarczyński stosuje na swoich produktach. „Oprócz korzyści płynących z zamkniętej pętli, etykiety RAFNXT+ oferują klientom naukowo poparte dane nt. tego, jak wybór bardziej zrównoważonego rozwiązania etykietowego prowadzi do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla i zwiększa zdolność lasów do jego pochłaniania. W porównaniu ze standardowymi etykietami produkty z tej serii zużywają mniej surowców i generują mniej odpadów w ciągu całego cyklu życia” - mówi Izabela Antczak, kierownik ds. rozwiązań opakowaniowych w firmie UPM Raflatac.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Opakowania na „godzinę zero”

Przeprowadzka jest zabawna tylko w wieku 18 lat, kiedy masz torbę podróżną i plecak, ale nie w wieku średnim, kiedy masz 4 kartony z samymi patelniami, 250 par butów i osobną walizkę na kosmetyki.

Kiedy po 25 latach, w głowie tli się wizja przeprowadzki zawartości całego domu, rosną nadzieje na jej bezproblemowy przebieg. Zaplanowanie wszystkiego oraz spakowanie rzeczy na czas, a także pogodzenie jej z życiem codziennym, pracą oraz zaplanowanymi 7 miesięcy temu spotkaniami, to idealny plan. Nie ma nic gorszego niż to, że....

 

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty