Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

Tarczyński domyka pętlę recyklingu dzięki rozwiązaniom firmy UPM Raflatac

Firma Tarczyński to polski producent wysokiej jakości kabanosów, parówek, wędlin i przekąsek białkowych, którego produkty dostępne są w blisko 30 krajach świata na 3 kontynentach.

© UPM

Firma Tarczyński jako pierwsza w polskiej branży spożywczej dołączyła do programu recyklingu odpadów etykietowych RafCycle firmy UPM Raflatac. Zapewniło to firmie możliwość zmniejszenia zużycia zasobów naturalnych poprzez przekształcanie odpadów etykietowych w nowe produkty i pozwala jej lepiej realizować obietnice marki, związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu.

 

Od momentu dołączenia do usługi RafCycle w kwietniu 2021 roku, firma Tarczyński odzyskała odpady etykietowe w liczbie odpowiadającej 520 drzewom. Uniknięto tym samym emisji 10 ton dwutlenku węgla z paliw kopalnych, które w przeciwnym razie zostałyby wygenerowane podczas spalania. Dla porównania, taką ilość emisji wygenerowałby samochód, który przejechał 64 762 km. „Zdecydowaliśmy się przystąpić do RafCycle, ponieważ jest to okazja do zmniejszenia ilości wytwarzanych przez nas odpadów, a tym samym przyczynienia się do ochrony środowiska, w tym ochrony drzew” - mówi Dawid Tarczyński, członek zarządu, dyrektor ds. rozwoju i finansów w firmie Tarczyński. „Przystępując do usługi RafCycle i wybierając etykiety RAFNXT+, nasza firma mogła podjąć dodatkowe, pozytywne działania na rzecz klimatu. Dają nam one możliwość zmniejszenia zużycia zasobów naturalnych poprzez przekształcanie odpadów etykietowych w nowe produkty” - dodaje.

 

LabelLoop

Firma Tarczyński wdrożyła także wspierającą gospodarkę obiegu zamkniętego koncepcję LabelLoop. Polega ona na ponownym wykorzystaniu odpadów etykietowych, poprzez ich przetworzenie i przekształcenie we włókno do produkcji nowych etykiet RAFNXT+ firmy UPM Raflatac, które firma Tarczyński stosuje na swoich produktach. „Oprócz korzyści płynących z zamkniętej pętli, etykiety RAFNXT+ oferują klientom naukowo poparte dane nt. tego, jak wybór bardziej zrównoważonego rozwiązania etykietowego prowadzi do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla i zwiększa zdolność lasów do jego pochłaniania. W porównaniu ze standardowymi etykietami produkty z tej serii zużywają mniej surowców i generują mniej odpadów w ciągu całego cyklu życia” - mówi Izabela Antczak, kierownik ds. rozwiązań opakowaniowych w firmie UPM Raflatac.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty