Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

Ekologiczny game-changer

 „Nasze badania nad alternatywnymi źródłami surowców i włókien mają potencjał, aby stać się prawdziwym game changer’em dla naszych klientów i konsumentów, którzy coraz częściej chcą produktów łatwo podlegających recyklingowi i mających minimalny wpływ na środowisko” - podkreśla Thomas Ferge, dyrektor ds. rozwoju papieru i tektury w DS Smith.

© DS Smith

Firma DS Smith rozpoczęła badania nad wykorzystaniem włókien wodorostów jako surowca do produkcji produktów papierniczych i opakowaniowych. Przedsięwzięcie to jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na ekologiczne towary i ma pozwolić firmie na użycie wodorostów w produkcji opakowań jako alternatywne źródło włókien zamiast drewna. Po wstępnych testach firma bada również potencjał wodorostów jako zamiennik tworzyw sztucznych na bazie ropy naftowej działających jako powłoka barierowa, które stosowane są do ochrony wielu produktów spożywczych. Producent prowadzi obecnie rozmowy z kilkoma firmami biotechnologicznymi w celu zbadania możliwości wykorzystania włókien z wodorostów w szeregu produktów opakowaniowych, takich jak kartony, papierowe owijki i tacki kartonowe. Projekt dotyczący wodorostów jest częścią wartego 100 milionów funtów programu badawczo-rozwojowego DS Smith Circular Economy, wprowadzonego przez firmę na początku tego roku. Prace nad włóknami naturalnymi obejmują również inne innowacyjne materiały naturalne, takie jak słoma, konopie, miskant i bawełna, a także pochodzące z bardziej nietypowych źródeł, takich jak rożnik przerośnięty oraz odpady rolnicze, takie jak łupiny kakao czy bagassa - włókno celulozowe pozostałe po przetworzeniu trzciny cukrowej.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty