Bo wygląd to nie wszystko

Th. König Zwickl to pierwsze piwo marki Theodor König Brauerei, które zyskało nową etykietę w stylu vintage.

© Packaging of the World

Opakowanie stanowi dziś nie tylko ochronę dla właściwego produktu, ale ma także przynosić korzyści samej marce i ostatecznie zapewnić producentowi sukces finansowy. Właśnie dlatego powinno odznaczać się czymś więcej niż tylko atrakcyjnym wyglądem. Przeprowadzanych jest coraz więcej badań tego segmentu rynku, a eksperci podkreślają, że każde nowe rozwiązanie może okazać się przełomowe.

 

Pod koniec ubiegłego roku, wraz ze zmianą kadry kierowniczej, rozpoczęła się nowa era w firmie Hamburger Agentur. Nie tylko powstawać będą tam inspirujące projekty, ale rozpocznie się też działanie w zupełnie nowych obszarach. Uzupełnienie portfolio o doradztwo strategiczne, analizę nowych trendów, rozwój innowacji, organizację workshopów i pozycjonowanie nazwy dla ekspertów, to konsekwentny i logiczny krok w stronę obsługi klienta, która przyniesie korzyści. Jak powszechnie wiadomo, opakowanie jest tak dobre, jak skuteczny jest sposób, w jaki wspiera wizerunek marki i wiarygodnie przedstawia ją na zewnątrz. Za dobrym opakowaniem stoi cały proces tworzenia uwzględniający wiedzę o trendach, analizę rynku, a także umiejętność przewidywania najróżniejszych scenariuszy.

 

Marka z sercem

Pomimo że przed dekadami cała branża wyglądała zupełnie inaczej, stałość i konsekwencja w budowaniu wizerunku są niezmiennie ważne. „Marki to istoty z duszą”, twierdzi specjalista od zarządzania marką, Hans Domizlaff, a hasło to przyświecało założycielom Hamburger Agentur. Charyzmatyczny designer, który już przed 40 laty tworzył koncepcje przynoszące sukces największym klientom, takim jak Reemtsma, nigdy nie zadowalał się wyłącznie ładnym wyglądem – angażował się całym sercem w życie marki i próbował odkryć jej duszę, albo jak powiedziano by dziś – przeanalizować jej rdzeń i traktować go jako podstawę całej działalności. 20 lat temu prawdziwą rewolucją było powstanie nowego loga Faber-Castell. Proces ten wykroczył daleko poza zwykłą zmianę wizerunku. Był to całkowicie nowy design, który do dziś jest synonimem jakości tego opierającego się na długiej tradycji przedsiębiorstwa. Historia całej firmy Faber-Castell związana jest z jej nazwą, co Christen Patersen swego czasu wykorzystał i ze zwykłego technicznego wyrażenia, stworzył niosący ładunek emocjonalny obraz marki, który jest też hołdem dla jej arystokratycznego dziedzictwa – walczący ze sobą rycerze jako symbol siły, wiarygodności i tradycji. W logu znaleźć można też napis, który prezentuje jednocześnie elegancję i wartości, co zupełnie odmieniło postrzeganie marki przez konsumentów. Projekt sfinalizowany został w następujący sposób: przy pomocy pól kompetencji i kodów kolorystycznych oferta została ustrukturyzowana i wyniesiona na wyższy poziom, a wszystko to na koniec przyprawiono szczyptą emocji.

 

Tostowy make-over

Dzisiaj podchodzi się do rebrandingu nieco spokojniej, ale to nie równa się wcale mniejszemu sukcesowi. Jednym z pierwszych wyzwań było zlecenie od Lieken. Postanowiono wznowić linię produktów pieczywa Golden Toast: seria Körner Harmonie, miała stanowić osobną pozycję, jednocześnie nie tracąc kontaktu z główną linią, czyli Golden Toast. Ponadto planowano dotrzeć do coraz liczniejszej grupy docelowej, która świadomie wybiera artykuły spożywcze. Jednocześnie starano się przekazać pozytywny aspekt zawartości ziaren i składników odżywczych, nie tracąc przy tym wartości smakowych. Eksperci stworzyli modny i jednocześnie wzbudzający emocje projekt. Ich interpretacja trendu „jak w domu”, odzwierciedla nie tylko aktualne tendencje, ale także podkreśla istotę zdrowego odżywiania.

 

Nowy przepis na sukces

Na opakowaniu, oprócz składników odżywczych i innych informacji, znaleźć można też elementy, które podkreślają przynależność produktu do całej marki przez konsekwentne powielanie jej wizerunku. Zespół projektowy może pochwalić się stworzeniem nowej etykiety, butelki i skrzynki na 0,5-litrowe napoje dla Adelholzener oraz odważnej aranżacji opakowania Active O2, a także prawdziwego bestsellera Gravensteiner, który przyniósł Veltins ogromną siłę przebicia na rynku

Obecnie Bitburger zlecił Hamburger Agentur stworzenie opakowania dla specjalnego piwa z browaru König-Brauerei. Na wybór wpływ miał fakt, iż współtworząc linie Meisterwerke i Wernesgrüner od Köstritzer, dowiódł, że wciąż można zbudować nową markę. Th. König Zwickl jest pierwszym piwem marki Theodor König Brauerei i hołdem w kierunku twórców starego znajdującego się w Duisburgu browaru. Bazując na filozofii ojców założycieli, połączono tradycję z nowoczesnością kreując całkowicie nowe podejście do stylu vintage. Stawia to założycieli w centrum zainteresowania, prezentując ich wizerunek i podpisy na etykiecie, a także małą pieczęć z inicjałami, która świadczy o jakości piwa.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Inteligentny design opakowania

Wraz z rozwojem gospodarczym muszą podążać również i opakowania. Często są one określane jako „inteligentne”, ponieważ do ich funkcji należy również filtrowanie i interpretowanie informacji. Inteligentne opakowania można rozpoznać po określonych cechach: są interaktywne, przybierają coraz bardziej wyrafinowane formy i można je kształtować według życzeń klienta. 

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty