Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

Rozbudowa w Varkaus

Zakłady w Varkaus produkują niebieloną celulozę na bazie miękkiego drewna oraz wysokiej jakości brązowe i białe papiery wierzchnie, przeznaczone do wytwarzania tektury falistej (m.in. typu kraftliner). Roczne moce produkcyjne zakładu w zakresie tektury opakowaniowej wynoszą 450 tys. ton.

© Stora Enso

Stora Enso przeznaczy 23 milionów euro na zwiększenie elastyczności i potencjału zakładów w Varkaus w Finlandii, wytwarzających papiery do produkcji tektury falistej. Inwestycja pozwoli jednocześnie w większym niż dotychczas stopniu wykorzystywać przez tę fabrykę włókna pochodzące z recyklingu. Prace przygotowawcze do wdrożenia projektu rozpoczęły się w grudniu ubiegłego roku. Zakończenie inwestycji zaplanowano na koniec 2022 roku. „Inwestycja ta zwiększy nasz potencjał w zakresie wykorzystania włókien z odzysku i ich procentowy udział w naszym portfolio. Co więcej, poprawimy elastyczność oraz wydajność całego procesu produkcyjnego realizowanego w Varkaus dzięki technicznym modyfikacjom maszyny do wytwarzania tektury oraz urządzeń do suszenia pracujących w celulozowni. Poprzez zwiększenie elastyczności rozumiemy też szerszy zakres gatunków podłoży oferowanych klientom. W efekcie wzrośnie potencjał wytwórczy całej fabryki” - mówi Jarkko Tehomaa, dyrektor zakładów w Varkaus, odpowiedzialny za część produkcji związaną z tekturą opakowaniową. Jak podkreśla Stora Enso, w wyniku rozbudowy zakładów Varkaus ich moce produkcyjne w zakresie wytwarzanych papierów wzrosną o ok. 10%. Zwiększona zostanie też elastyczność fabryki pod względem rodzaju produkowanego tu asortymentu, do którego produkcji wykorzystywane są zarówno włókna drzewne pierwotne, jak też pochodzące z recyklingu.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty