Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

Kosmetyczna sadzonka

Ekologiczne opakowania organicznych balsamów koloryzujących Lip Quench po zużyciu kosmetyków mogą służyć jako doniczki na sadzonki roślin.

Produkty do pielęgnacji lub makijażu ust zazwyczaj zachwycają eleganckimi opakowaniami w formie sztyftów lub subtelnych słoiczków. Tymczasem nawilżający balsam koloryzujący do ust Lip Quench firmy Rocky Mountain Soap zamknięty jest w… doniczce. A właściwie w ekologicznym papierowym pojemniku, który w zamyśle producenta po zużyciu produktu ma posłużyć do sadzenia młodych roślin.

 

Karina Birch, współzałożycielka firmy, przez kilka lat wspólnie z Koalicją na rzecz Zrównoważonych Opakowań (SPC) poszukiwała godnej alternatywy dla opakowań z tworzywa, która byłaby jednocześnie odpowiednia dla formuły balsamu. Tak powstało ekologiczne opakowanie doskonale odzwierciedlające naturalny skład produktu bazujący na organicznym awokado, oleju kokosowym oraz wosku pszczelim. Balsam występuje w czterech wariantach – Hibiscus, Dark Plum, Fresh Fig i Poppy Red – a odcienie poszczególnych rodzajów uzyskano dzięki połączeniu w 100 proc. naturalnej miki i tlenków żelaza.

 

Eko-cel

Naturalny, koloryzujący balsam do ust pakowany jest w biodegradowalne papierowe pojemniki nadające się do kompostowania. Zostały one wykonane z warstw włókien z surowców wtórnych oraz odpadów poużytkowych i posiadają certyfikat FSC. Mimo swych proekologicznych właściwości, opakowania kosmetyku zostały tak zaprojektowane, by po zużyciu produktów mogły ponownie służyć konsumentom – na przykład do sadzenia roślin. Instrukcje dotyczące ponownego użycia opróżnionych opakowań można znaleźć na stronie producenta. Używamy szminki przez trzy miesiące. Ale wykonana z tworzywa tuba, w którą jest opakowana, będzie rozkładać się setki lat! To naprawdę okropne, dlatego chciałam sprawdzić czy można coś zdziałać, by to zmienić – komentuje Karina Birch. Firma Rocky Mountain Soap jeszcze w tym roku planuje wprowadzenie na rynek kolejnych produktów w ekologicznych opakowaniach.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty