Kosmetyczna sadzonka

Ekologiczne opakowania organicznych balsamów koloryzujących Lip Quench po zużyciu kosmetyków mogą służyć jako doniczki na sadzonki roślin.

Produkty do pielęgnacji lub makijażu ust zazwyczaj zachwycają eleganckimi opakowaniami w formie sztyftów lub subtelnych słoiczków. Tymczasem nawilżający balsam koloryzujący do ust Lip Quench firmy Rocky Mountain Soap zamknięty jest w… doniczce. A właściwie w ekologicznym papierowym pojemniku, który w zamyśle producenta po zużyciu produktu ma posłużyć do sadzenia młodych roślin.

 

Karina Birch, współzałożycielka firmy, przez kilka lat wspólnie z Koalicją na rzecz Zrównoważonych Opakowań (SPC) poszukiwała godnej alternatywy dla opakowań z tworzywa, która byłaby jednocześnie odpowiednia dla formuły balsamu. Tak powstało ekologiczne opakowanie doskonale odzwierciedlające naturalny skład produktu bazujący na organicznym awokado, oleju kokosowym oraz wosku pszczelim. Balsam występuje w czterech wariantach – Hibiscus, Dark Plum, Fresh Fig i Poppy Red – a odcienie poszczególnych rodzajów uzyskano dzięki połączeniu w 100 proc. naturalnej miki i tlenków żelaza.

 

Eko-cel

Naturalny, koloryzujący balsam do ust pakowany jest w biodegradowalne papierowe pojemniki nadające się do kompostowania. Zostały one wykonane z warstw włókien z surowców wtórnych oraz odpadów poużytkowych i posiadają certyfikat FSC. Mimo swych proekologicznych właściwości, opakowania kosmetyku zostały tak zaprojektowane, by po zużyciu produktów mogły ponownie służyć konsumentom – na przykład do sadzenia roślin. Instrukcje dotyczące ponownego użycia opróżnionych opakowań można znaleźć na stronie producenta. Używamy szminki przez trzy miesiące. Ale wykonana z tworzywa tuba, w którą jest opakowana, będzie rozkładać się setki lat! To naprawdę okropne, dlatego chciałam sprawdzić czy można coś zdziałać, by to zmienić – komentuje Karina Birch. Firma Rocky Mountain Soap jeszcze w tym roku planuje wprowadzenie na rynek kolejnych produktów w ekologicznych opakowaniach.

 

następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Czy wiedzieliście, że...

...większość kupujących wodę toaletową rozpoznaje ją nie po zapachu, ale po opakowaniu?

... również zapach opakowania potrafi zainteresować kupującego?

... „poczucie wartości” opakowania odgrywa coraz większą rolę w procesie zakupu?

... trend do emocjonalnego zakupu stanowi wielką szansę dla opakowania?

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty