Sukces recyklomatów

Jedną z ważniejszych zasad korzystania z recyklomatów jest wrzucanie pustych, niezgniecionych opakowań, takich jak puszki i butelki PET.

Warszawskie recyklomaty, które pojawiły się w stolicy w ramach kampanii Coca-cola #WciążZmieniamy i współpracy z Miastem Stołecznym Warszawa i Fundacją Nasza Ziemia, odniosły duży sukces. Dzięki nim warszawiacy oddali do recyklingu ponad 34 tony odpadów opakowaniowych w ciągu ostatniego roku.

Pierwsze dwa recyklomaty pozwoliły zebrać 70 tysięcy butelek z tworzyw sztucznych, 16 tysięcy butelek szklanych i 27 tysięcy aluminiowych puszek w ciągu pierwszego miesiąca. Obecnie w Warszawie znajduje się 10 takich urządzeń, a do każdego z nich każdego miesiąca trafia średnio 520 kilogramów odpadów nadających się do przetworzenia.

Oprócz możliwości ponownego wykorzystania odpadów z tworzyw sztucznych, recyklomaty zachęcają użytkowników do proekologicznych zachowań. Po zainstalowaniu specjalnej aplikacji ECO-portfel, za każdą oddaną butelkę lub puszkę dostaje się jeden Eco-Punkt. Zebrane punkty można zamienić na zniżki i nagrody u partnerów akcji, takie jak np. kawa w Costa Coffee, zniżki do Multikina, Teatru Dramatycznego czy Teatru Capitol.

Inicjatywą zainteresowały się także inne miasta. W związku z tym Coca-cola zorganizowała konkurs „Świat bez odpadów – recyklomat w twojej gminie” przygotowanym z Fundacja Nasza Ziemia i firma EcoTech System, które daje mniejszym miastom szanse na wygranie własnych recyklomatów.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Lockdown…

 

Pisząc editorial do ostatniego wydania PACKAGING POLSKA, świat był „normalny” as usual. Wszyscy przygotowywali się do targów LogiMat w Stuttgarcie, Packaging Innovations w Warszawie czy interpack i drupa w Düsseldorfie. Kilka dni później nastąpiły reakcje na restrykcje rządów wielu państw w Europie. LogiMat odwołany, interpack przełożony, drupa przełożona, a niezliczone wydarzenia musiały podporządkować się oficjalnym zakazom.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty