Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

Sukces recyklomatów

Jedną z ważniejszych zasad korzystania z recyklomatów jest wrzucanie pustych, niezgniecionych opakowań, takich jak puszki i butelki PET.

Warszawskie recyklomaty, które pojawiły się w stolicy w ramach kampanii Coca-cola #WciążZmieniamy i współpracy z Miastem Stołecznym Warszawa i Fundacją Nasza Ziemia, odniosły duży sukces. Dzięki nim warszawiacy oddali do recyklingu ponad 34 tony odpadów opakowaniowych w ciągu ostatniego roku.

Pierwsze dwa recyklomaty pozwoliły zebrać 70 tysięcy butelek z tworzyw sztucznych, 16 tysięcy butelek szklanych i 27 tysięcy aluminiowych puszek w ciągu pierwszego miesiąca. Obecnie w Warszawie znajduje się 10 takich urządzeń, a do każdego z nich każdego miesiąca trafia średnio 520 kilogramów odpadów nadających się do przetworzenia.

Oprócz możliwości ponownego wykorzystania odpadów z tworzyw sztucznych, recyklomaty zachęcają użytkowników do proekologicznych zachowań. Po zainstalowaniu specjalnej aplikacji ECO-portfel, za każdą oddaną butelkę lub puszkę dostaje się jeden Eco-Punkt. Zebrane punkty można zamienić na zniżki i nagrody u partnerów akcji, takie jak np. kawa w Costa Coffee, zniżki do Multikina, Teatru Dramatycznego czy Teatru Capitol.

Inicjatywą zainteresowały się także inne miasta. W związku z tym Coca-cola zorganizowała konkurs „Świat bez odpadów – recyklomat w twojej gminie” przygotowanym z Fundacja Nasza Ziemia i firma EcoTech System, które daje mniejszym miastom szanse na wygranie własnych recyklomatów.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty