Zapomnij o wszystkim i zanurz się w świecie rozrywki online - Ice Casino

Kalendarium

19-20.06.2024 · PCI Days, Warszawa

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

09-10.10.2024 · Packaging Innovations, Kraków

04-07.11.2024 · All4Pack, Paryż

13-15.11.2024 · TAROPAK, Poznań

Francuski zakaz od 2022 roku

Zdania na temat opakowań z tworzyw sztucznych są podzielone: podczas gdy jedni twierdzą, że w przypadku owoców i warzyw są one zbędne, to według innych odgrywają one ważną rolę w ich konserwacji czy chociażby prezentacji. Sytuację tą rozwiązuje coraz szersza oferta na rynku opakowań z materiałów biodegradowalnych czy też kompostowalnych.

We Francji od 1 stycznia 2022 roku zostanie wprowadzony zakaz sprzedaży nieprzetworzonych owoców i warzyw w opakowaniach z tworzyw sztucznych. Działanie to zostało podjęte zgodnie z francuską ustawą o gospodarce o obiegu zamkniętym, opublikowanej 11 lutego ubiegłego roku, która ma na celu zmniejszenie zużycia tworzyw sztucznych i redukcji produkowanych odpadów. Dotyczy to nie tylko francuskich producentów, ale także wszystkich firm, które sprzedają swoje owoce i warzywa we Francji, w tym firm hiszpańskich. Nie będzie to miało zastosowania w przypadku produktów o objętości większej niż 1,5 kg, ani do tych owoców i warzyw, których sprzedaż luzem wiąże się z ryzykiem pogorszenia jakości. Zakaz będzie dotyczył również stosowania etykiet w formie nalepki z logotypem na pojedynczych owocach i warzywach, służących głównie do oznaczenia marki. Wyjątkiem będą etykiety wyprodukowane z materiałów kompostowalnych lub papieru. Wykaz produktów objętych zakazem zostanie określony w rozporządzeniu.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Oferujemy najlepsze i najbardziej ekscytujące gry - Ice Casino

Komentarz miesiąca

Świat opakowań w Düsseldorfie...

Po ośmioletniej przerwie w organizacji drupy, już za kilka dni w Düsseldorfie odbędą się długo wyczekiwane targi. Ostatnie targi poligraficzne i papiernicze drupa (Messe für Druck und Papier) w 2016 roku bardzo intensywnie rozwinęły się w kierunku opakowań. W efekcie wszystkie opakowania trzeba wydrukować. Tendencja ta w tym roku jest kontynuowana, ponieważ branża poligraficzna i opakowaniowa uległa ogromnym zmianom. „Zwykły” druk...

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty