Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

Proekologiczna wysyłka

Torby wysyłkowe BillerudKorsnäs wykonane z papieru Xpression E-comm to alternatywa dla toreb z tworzyw sztucznych.

Firma BillerudKorsnäs wprowadziła do swojej oferty nowe torby opakowaniowe dla branży e-commerce. Rozwiązanie zostało wykonane z papieru Xpression E-com i charakteryzuje się o połowę niższą emisją paliw kopalnianych w porównaniu do produkcji tradycyjnych toreb z tworzyw sztucznych. Co więcej, ich użycie prowadzi do usuwania biogenicznego węgla z atmosfery, co zostało potwierdzone badaniami.

Xpression E-com to trwały, wytrzymały i nadający się do recyklingu papier zaprojektowany dla produkcji toreb wysyłkowych w handlu elektronicznym. Korzyści dla środowiska wynikające z zastosowania materiału zamiast tworzyw sztucznych lub tektury falistej z recyklingu zostały potwierdzone w analizie cyklu życia przeprowadzonej przez szwedzki Instytut Badawczy RISE. W analizie cyklu życia bierze się pod uwagę wpływ na środowisko naturalne związany z wprowadzaniem surowców, ich produkcją, transportem i utylizacją. Wyniki pokazują, że wybór torby wykonanej z niewybielanego papieru Xpression E-com zmniejszy emisję substancji kopalnych o 50 procent w porównaniu do tradycyjnej torby z tworzyw sztucznych.

Badanie ponadto pokazało, że po uwzględnieniu emisji biogennych 1000 torebek pocztowych Xpression E-com usuwa 50 kilogramów dwutlenku węgla z atmosfery w całym cyklu życia. Produkt jest również lepszy dla środowiska, z uwagi na emisje do powietrza, wody i gleby, które prowadzą do eutrofizacji. Pełną treść badania można znaleźć na stronie: www.billerudkorsnas.com/LCA.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty