Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

Trendy

Hotel dla owadów

Golf Coat Oy wprowadził na rynek nowe opakowanie piłek golfowych, które po opróżnieniu można wykorzystać jako hotel dla owadów. Innowacyjne opakowanie zostało opracowane podczas warsztatów współtworzenia zorganizowanych przez Metsä Board.

więcej »

Produkty z paszportem

W październiku tego roku w sklepach Carrefour pojawią się polskie ziemniaki marki własnej w opakowaniach objętych technologią blockchain, która pozwali na śledzenie procesów ich uprawy oraz pakowania. Dzięki temu klienci uzyskają szczegółowe informacje o produkcie, takie jak ich odmiana, miejsce uprawy czy data zbioru.

więcej »

Historyczna przemiana

Absolut Vodka zmienia design swojej kultowej butelki. Zmiana jest jednym z największych działań wizerunkowych od momentu wprowadzenia produktu na rynek w 1979 roku. Jak podkreśla firma, nowy wygląd opakowania jest hołdem dla wiarygodności, dziedzictwa i autentyczności marki Absolut i ma na celu zharmonizowanie i unowocześnienie wyglądu ikonicznej butelki z przezroczystego szkła.

więcej »

Burgery w papierze

Firma McDonalds testuje nowe opakowania swoich produktów w 30 restauracjach w Niemczech. Fastfoodowy koncern zmienia opakowania kartonowe na cienki papier pakowy do owijania. Według firmy pozwoli to zaoszczędzić około 70 procent materiału opakowaniowego. Testy nowych opakowań potrwają do końca września.

więcej »

Kubek na kawę, kawa za kubek

Sieć kawiarni Starbucks wprowadzi unikalny system kaucyjny dla sprzedaży kubków wielokrotnego użytku. Przedsięwzięcie obejmie 3840 sklepów w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce, a jego głównym celem jest ograniczenie zużycia jednorazowych opakowań i zmniejszenie ilości produkowanych odpadów.

więcej »

Cyfrowa historia opakowań

Studio Graficzne Dario Frattaruolo zostało zwycięzcą konkursu SoloBirra 2021 w kategorii Best Packaging za kreację opakowania piwa Chakra Booster. Opakowanie, wyprodukowane przez Packly dla włoskiego browaru Badalà, zostało wzbogacone o innowacyjne, cyfrowe roziwązania, które powstały we współpracy z firmą Scodix wykorzystującą technologię Scodix Ultra.

więcej »

Vogue ekologicznie

Stora Enso i Vogue Scandinavia zawarły strategiczne partnerstwo w celu zastąpienia tworzyw sztucznych w opakowaniach czasopism. W ramach współpracy, Stora Enso zapewni Vogue Scandinavia wiedzę z zakresu zrównoważonego rozwoju i projektowania opakowań. Koncepcja odnawialnego, neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla eko-opakowania będzie dostępna dla pierwszego numeru Vogue Scandinavia, który ukaże się w sierpniu tego roku.

więcej »

Zjedz i zaadoptuj!

Catering dietetyczny Black Monkey Cooks nawiązał współpracę z fundacją „Bo ja Kocham Psy” i od połowy maja w ramach akcji #przezmalpedoserca na pudełkach z posiłkami będą pojawiać się wizerunki dostępnych do adopcji psów i kotów. W pierwszym etapie akcji adoptować będzie można między innymi 12-letnią sunię Misię.

więcej »

Butelka ze skał Jury

Firma Jurajska, część Grupy Hortex, zmieniła wizerunek marki. Celem tego działania było stworzenie nowoczesnego i atrakcyjnego wyglądu butelek wody i podkreślenie jej unikalnego pochodzenia z Jury Krakowsko-Częstochowskiej.

więcej »

Komentarz miesiąca

Wystrajkowani…

UPM i związki zawodowe ostatecznie douzgodniły układy zbiorowe dla poszczególnych przedsiębiorstw, a dokładnie dla pięciu spółek UPM. Strajk w fińskich fabrykach ostatecznie uznano za zakończony, a pracownicy wrócili do pracy. Obejmujący UPM Pulp, UPM Communication Papers, UPM Specialty Papers, UPM Raflatac i UPM Biofuels strajk związków zawodowych rozpoczął się 1 stycznia 2022 roku i trwał prawie cztery miesiące. Początkowo strajkowało około 2100 związkowców, ale wyrok sądu nakazał około 200 z nich wykonywanie zadań....

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty