Stora Enso wyróżniona przez CDP

W ramach realizacji celów klimatycznych, firma Stora Enso podejmuje szered zmian w całym łańcuchu dostaw.  

© Photogenica

Firma Stora Enso uzyskała tytuł Supplier Engagement Leader za zaangażowanie w przeciwdziałanie globalnemu ociepleniu. Firma po raz kolejny znalazła się w rankingu przygotowywanym przez CDP, organizację zajmującą się problematyką zrównoważonego rozwoju.

System CDP Supplier Engagement Rating (SER) uwzględnia szereg parametrów pozwalających na ocenę efektywności działań danego przedsiębiorstwa bądź organizacji w zapobieganiu zmianom klimatycznym. Przedsiębiorstwa o najwyższym wskaźniku SER uzyskują status Supplier Engagement Leader. W tym roku, jak podaje CDP, otrzymało go jedynie 7 procent wszystkich firm spośród tych, które wypełniły specjalny kwestionariusz dotyczący podejmowanych przez nie działań klimatycznych.

Stora Enso działa nie tylko wewnątrz swoich struktur, ale także w całym łańcuchu dostaw. Zaktualizowany na początku Kodeks Postępowania Dostawcy firmy uwzględnia wymagania odnośnie dostawców koncernu w zakresie realizowanego przez nich, aktywnego monitorowania, raportowania i działania w zakresie ograniczania emisji gazów cieplarnianych, zarówno w działalności bezpośredniej, jak i w całym łańcuchu dostaw. Jak podkreśla producent, jest on prawnie obowiązującym dokumentem, do którego założeń musi dostosować się każdy z dostawców współpracujących z firmą.

Bazujące na podstawach naukowych cele Stora Enso zakładają redukcję emisji gazów cieplarnianych (GHG), generowanych w działalności firmy, o 31 procent na każdą tonę wyprodukowanych przez nią celulozy, papieru i kartonu do 2030 roku. Aby dodatkowo zredukować poziom emisji dwutlenku węgla w całym łańcuchu dostaw, firma zobowiązała 70 procent swoich dostawców surowców niezawierających włókien oraz dostawców usług transportowych do wyznaczenia własnych celów uwzględniających redukcję gazów cieplarnianych do roku 2025 oraz opracowania analogicznych celów), dotyczących obniżenia emisji GHG.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Luksus myślenia, mówienia i tworzenia...

 

Czy myślenie jest luksusem? Czy myślenie, par excellence, ma cokolwiek wspólnego z naszym codziennym życiem? Biorąc pod uwagę fakt, że według badań większość osób w ogóle nie myśli, to fakt, że ktoś myśli, zasługuje już na pochwałę. Natomiast jeśli ktoś głupio myśli to lepiej aby odpoczął.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty