Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

Drugie życie kartonu

Inwestycje obu producentów będą całkowicie dostosowane do europejskiej polityki Zielonego Ładu.

© Stora Enso

Firmy Stora Enso i Tetra Pak łączą siły, aby zwiększyć w Polsce ilość kartonów po napojach poddawanych recyklingowi. Obie firmy będą współpracować w celu dostarczania na rynek rozwiązań zgodnych z gospodarką o obiegu zamkniętym. Inwestycja w kompletne rozwiązanie do recyklingu ma na celu znacząco poprawić recykling w całej Europie Środkowej i Wschodniej. W ramach współpracy producenci planują instalację linii do rozwłókniania kartonów w zakładzie produkcyjnym Stora Enso w Ostrołęce. Linia potroi roczną wydajność recyklingu zużytych kartonów po napojach i żywności płynnej w kraju z 25 do 75 tysięcy ton. Pozwoli to na recykling całego wolumenu kartonów po napojach sprzedawanych w kraju oraz pochodzących z krajów sąsiednich, m. in. z Węgier, Słowacji i Czech. Całkowita wartość inwestycji wyniesie 29,1 milionów euro. Stora Enso zainwestuje 17 milionów euro w nową linię, która umożliwi odzyskiwanie włókien kartonowych. Tetra Pak wraz z firmą Plastigram zainwestują łącznie 12,1 milionów euro w budowę dodatkowej linii, która pozwoli na odzyskiwanie i oddzielny recykling polimerów i aluminium, wykorzystując do tego specjalną technologię separacji. Przetworzone materiały będą wykorzystywane jako surowce do różnych zastosowań końcowych - włókna z recyklingu zostaną włączone do produkowanej przez Stora Enso tektury z recyklingu, natomiast oddzielone polimery i aluminium otrzymają nowe życie w postaci różnego rodzaju produktów, takich jak granulaty i folie. Obie linie zostaną oddane do użytku na początku 2023 roku.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty