Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

Nowa taca gazoszczelna

Grupa AR Packaging, bazując na technologii stworzonej wspólnie ze Stora Enso, wprowadziła na rynek nową tacę gazoszczelną. Jest to część opakowania przeznaczonego do chłodzonej żywności. Wykonano ją ze sprasowanego kartonu. Zastosowane w tej innowacyjnej tacy rozwiązanie, dedykowane jest wyrobom opakowaniowym wykonanym ze sprasowanego kartonu i nosi nazwę MAP (modified atmosphere packaging). W jego tworzeniu połączono doświadczenia Stora Enso w dziedzinie materiałów odnawialnych oraz CC Pack (jednej z firmy należących do AR Packaging) w zakresie produkcji tacek na żywność. Ma ono stanowić ekonomicznie uzasadnioną i proekologiczną alternatywę dla produktów wykonanych z tworzyw sztucznych. W procesie jej wytwarzania duży udział mają bowiem surowce odnawialne, a sama tacka ma być atrakcyjna pod względem wizualnym i dotykowym. Jest ona produkowana z zastosowaniem nowej technologii prasowania, a zastosowanym tu bazowym materiałem jest karton barierowy Trayforma firmy Stora Enso. Jej powstanie łączy się z rosnącym zapotrzebowaniem na opakowania ekologiczne. Kartonowe tacki są dostarczane wraz ze specjalnym materiałem je przykrywającym i pozwalającym nadać opakowaniu właściwy kształt. Stanowi on jednocześnie właściwe zabezpieczenie znajdujących się wewnątrz produktów spożywczych. Są one wytwarzane przez CC Pack, zaś materiał pokryciowy dostarcza Flextrus – obie firmy znajdują się w Szwecji i należą do grupy AR Packaging. Obecnie nowe tacki są testowane w warunkach produkcyjnych przez kilku wiodących, europejskich dostawców chłodzonej żywności. Przedsięwzięcie to w pełni wpisuje się w ekologiczne plany firmy Stora Enso.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty