Zapomnij o wszystkim i zanurz się w świecie rozrywki online - Ice Casino

Kalendarium

19-21.03.2024 · Logimat, Stuttgart

23-25.04.2024 · Warsaw Pack, Nadarzyn

21-24.05.2024 · Plastpol, Kielce

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

Kolor roku 2019

Żywy, ale łagodny – tak można w skrócie określić nowy Kolor Roku 2019 ogłoszony przez Instytut Pantone. Jak co roku w oparciu o analizy różnych dziedzin twórczych, trendów i nastrojów społecznych wybrał on kolor, który ma stanowić barwną sygnaturę nadchodzących miesięcy.

 

Co roku świat kreacji wstrzymuje oddech, czekając na werdykt Instytutu Pantone. Proces decyzyjny wymaga długiego namysłu oraz

dokładnej analizy trendów, nie tylko tych związanych z twórczością artystyczną, reklamową czy konsumpcją, lecz również z międzynarodową sytuacją społeczną i ekonomiczną. Inspiracją dla ekspertów Pantone może stać się branża rozrywkowa, np. kręcone właśnie filmy, wystawy dzieł sztuki, popularni artyści, moda i design czy często wybierane miejsca podróży. Ale prognozowanie tendencji, jakie ma odzwierciedlać kolor roku, to także śledzenie zmian stylu życia, nastrojów społecznych, komunikacji w mediach społecznościowych czy warunków socjoekonomicznych. Nie bez znaczenia pozostają także ważne wydarzenia przyciągające uwagę całego świata. W sferze materialnej zwraca się natomiast uwagę na rozwijające się technologie, stosowane powszechnie materiały, tekstury czy efekty optyczne. Bogactwo źródeł, z jakich czerpie się inspirację, nie powinno dziwić. Wybór koloru roku w dużej mierze determinuje bowiem rozwój produktu i decyzje zakupowe w wielu branżach związanych z designem, takich jak moda, aranżacja wnętrz, projektowanie przemysłowe, graficzne czy wreszcie projektowanie produktów i opakowań. Tym samym w znaczący sposób wpływa na codzienność nie tylko producentów i marek, lecz również konsumentów, którzy – często nieświadomie – przez cały rok będą poddawani intensywnej ekspozycji na działanie wybranego koloru.

 

Żywy, ale łagodny - tak można w skrócie określić nowy Kolor Roku 2019, czyli Living Coral.

Optymizm i spokój

W nowym roku we wzornictwie często pojawiał się będzie koral – bowiem to właśnie Pantone 16-1546 Living Coral został ogłoszony odcieniem odzwierciedlającym, a jednocześnie współkształtującym atmosferę 2019 roku. Jak zwykle decyzja o wyborze konkretnego koloru poparta została przez instytutowych ekspertów przekonującym uzasadnieniem. Jego ciepły odcień ma wnosić do naszego stale zmieniającego się otoczenia poczucie komfortu i pogodny nastrój. Ma stanowić odpowiedź na dominujący obecnie model komunikacji. W reakcji na gwałtowne ataki technologii cyfrowych i mediów społecznościowych, które w coraz większym stopniu wtapiają się w naszą codzienność, szukamy autentycznych i głębokich doświadczeń umożliwiających nam intymność i nawiązanie relacji. Sugerujący towarzyskie, a zarazem uduchowione podejście Living Coral zachęca do lekkiej aktywności. Ma symbolizować wrodzoną potrzebę optymizmu i radosnej ekspresji.

„Kolor to soczewka, przez którą postrzegamy naszą rzeczywistość naturalną i cyfrową – sprawdza się to zwłaszcza w odniesieniu do odcienia Living Coral. Ponieważ konsumenci pragną ludzkiej interakcji i więzi społecznych, uczłowieczające i dodające otuchy właściwości koloru Pantone Living Coral uderzają w odpowiedni akord”, twierdzi Leatrice Eiseman, dyrektor wykonawczy Instytutu Pantone Color. Nowy kolor roku czerpie z natury to, co pożądane, znajome, a zarazem energetyzujące. W swoim najbardziej spektakularnym, ale niestety także najmniej dostępnym wydaniu obecny jest w morskich głębinach – ożywczy, pełen energii, a przy tym ulotny, hipnotyzuje oko i umysł. Podobnie jak rafy koralowe oferują schronienie dla całego kalejdoskopu barw morskiej fauny, tak i koralowy odcień Pantone stanowi centrum chromatycznego ekosystemu.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Oferujemy najlepsze i najbardziej ekscytujące gry - Ice Casino

Komentarz miesiąca

Fakty i Liczby…

Na początku maja tego roku, po sześciu latach bezkrólewia, ponownie odbędą się targi interpack. W tym czasie Świat nie tylko zmienił się, ale jest już inny. Oprócz koronawirusa, konfliktów, wojen i środowiska, jeden temat jest bardzo aktualny: rosnąca populacja na tej planecie. Indie wyprzedziły już Chiny z ilością 1,4 miliarda obywateli. Oznacza to, że coraz więcej osób potrzebuje żywności, najlepiej w dobrych opakowaniach. Produkcja żywności stanowi tak samo gorący temat dyskusji jak i temat środowiska czy ruchu samochodowego.

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty