Olimpijskie partnerstwo

Według Stora Enso, stadion Helsinkach stanowi idealne miejsce do wdrożenia pilotażowych projektów związanych z realizacją założeń gospodarki o obiegu zamkniętym, począwszy od wyboru odnawialnych materiałów, poprzez zbiórkę, sortowanie i kończąc na recyklingu zużytych produktów. Przykładem tego typu działań może być recykling wysokiej jakości włókien znajdujących się w papierowych kubkach producenta, które będzie można wykorzystać przy produkcji nowych wyrobów używanych podczas organizowanych tam wydarzeń.

Firma Stora Enso, producent opakowań z tzw. zielonych materiałów,  rozpoczął współpracę ze Stadionem Olimpijskim w Helsinkach, co ma na celu wprowadzenie proekologicznych rozwiązań na terenie tamtejszego obiektu sportowego. Aby realizować wspólną strategię, podczas organizowanych na stadionie wydarzeń wykorzystywane będą materiały i produkty od Stora Enso, spełniające założenia gospodarki o obiegu zamkniętym. Razem partnerzy mają wspólną misję, jaką jest promocja powszechnego stosowania odnawialnych materiałów w produktach gastronomicznych i konsumenckich, co pozwoli na zmniejszenie negatywnego wpływu na środowisko. Tym samym Stadion Olimpijski wpisuje się w ekologiczną strategię miasta Helsinki, by do 2035 roku osiągnąć neutralność klimatyczną.

„Stadion Olimpijski to doskonały przykład wdrożenia zasad polityki zrównoważonego rozwoju i gospodarki o obiegu zamkniętym w zabudowanym środowisku. Redukcja negatywnego wpływu na środowisko naturalne poprzez wydłużenie cyklu życia całego obiektu była jedną z podstaw jego kompleksowej modernizacji. Dzięki współpracy z Compass Group i Stora Enso będziemy mogli kontynuować nasz proekologiczny rozwój poprzez wdrażanie świadomych ekologicznie działań w obrębie całego stadionu” – mówi Marju Paju, dyrektor ds. marketingu i komunikacji Stadionu Olimpijskiego w Helsinkach.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Lockdown…

 

Pisząc editorial do ostatniego wydania PACKAGING POLSKA, świat był „normalny” as usual. Wszyscy przygotowywali się do targów LogiMat w Stuttgarcie, Packaging Innovations w Warszawie czy interpack i drupa w Düsseldorfie. Kilka dni później nastąpiły reakcje na restrykcje rządów wielu państw w Europie. LogiMat odwołany, interpack przełożony, drupa przełożona, a niezliczone wydarzenia musiały podporządkować się oficjalnym zakazom.

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty