Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

Apel w sprawie ustawy

Do apelu wystosowanego do Ministerstwa Klimatu i Środowiska dołączyły następujące instytucje: ECMA Polska - Związek Pracodawców Przetwórców Kartonu i ich Dostawców, Fundacja Rozwoju Kadr Poligraficznych, Polskie Bractwo Kawalerów Gutenberga, Polska Izba Druku, Polska Izba Fleksografów, Polska Izba Opakowań, Stowarzyszenie Natureef oraz Stowarzyszenie Polskich Producentów Etykiet Samoprzylepnych.

© Photogenica

W poniedziałek 20 września Środowisko Producentów Opakowań i Etykiet w Polsce przesłało list do Ministerstwa Klimatu i Środowiska dotyczący stanowiska branży w ramach konsultacji publicznych i opiniowania projektu ustawy o zmianie ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi oraz niektórych innych ustaw. Pismo powstało w odpowiedzi na zmiany w ustawie zaproponowane przez Ministerstwo, które według autorów listu nie spełniają założeń Europejskiego Zielonego Ładu: „Przedstawione rozwiązania mają naszym zdaniem charakter fiskalny, a ich głównym celem jest określenie zasad pozyskiwania środków od wprowadzających opakowania na rynek bez zaproponowania konkretnych rozwiązań w zakresie zagospodarowania odpadów”. Jak podkreśla Środowisko Opakowań i Etykiet, ustawa w zaproponowanej formie przyczyni się do wzrostu kosztów dla firm oraz konsumentów, co z kolei dla wielu będzie stanowić zagrożenie dla opłacalności prowadzenia biznesu i doprowadzi do zamykania działalności na dużą skalę. Autorzy listu zaznaczyli także, że przemysł opakowaniowy w Polsce odpowiada 2,5% PKB. Dlatego też ustawa powinna być nie tylko konsultowana, ale i współtworzona przy udziale zainteresowanych stron, a regulacje prawne powinny uwzględniać głos producentów tak, aby „możliwe było wypracowanie rozwiązań reprezentujących różne interesy, a dodatkowo ustalające  nie tylko zasady pozyskiwania środków, ale przede wszystkim rzeczywiste rozwiązania w zakresie skutecznych metod zbiórki, recyclingu czy wykorzystania odpadów”. W liście domagają się oni wznowienia prac legislacyjnych z aktywnym  udziałem zainteresowanych stron oraz ekspertów branży opakowaniowej.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty