Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

Nowe cele środowiskowe

Działania Stora Enso będą wspierane przez specjalny program monitorowania bazujący na założeniach Science Based Targets oraz ponad 15 wskaźników, śledzących postępy w zakresie różnorodności biologicznej na poziomie gatunków, siedlisk i krajobrazu. Począwszy od tego roku firma będzie udostępniać informacje na temat postępu w ww. działaniach za pośrednictwem nowego, dedykowanego narzędzia do raportowania, dostępnego online.

© Stora Enso

Firma Stora Enso wprowadziła nowe cele środowiskowe do swojej strategii biznesowej. Do roku 2050 producent zamierza zmodyfikować swoje portfolio, by w 100% oferować produkty i rozwiązania „regenerowalne”, tj. odzyskiwalne i odnawialne. Tym samym nadrzędnym celem proekologicznej polityki Stora Enso staje się dążenie do osiągnięcia w 2050 roku statusu przedsiębiorstwa w pełni neutralnego w określonych obszarach środowiskowych, jak też w kontekście założeń gospodarki o obiegu zamkniętym (GOZ) i bioróżnorodności.

 

Jak podkreśla kierownictwo Stora Enso, bycie „regenerowalną” oznacza dostarczanie produktów i rozwiązań odnawialnych, a zarazem spełniających założenia GOZ, co ma wspierać globalne działania w zakresie redukcji zmian klimatycznych i odbudowy różnorodności biologicznej. Nowe cele środowiskowe uwzględniają także nieco krótszą perspektywę czasową (rok 2030). Działania te obejmują trzy kluczowe obszary: zmiany klimatyczne, bioróżnorodność i tworzenie obiegu zamkniętego wprowadzanych na rynek materiałów. Do roku 2030 firma zamierza obniżyć o 50% bezwzględną emisję gazów cieplarnianych, powstających podczas realizowanych przez nią działań operacyjnych (w porównaniu do roku 2019). Dotyczy to zarówno emisji bezpośrednich powstałych podczas procesów produkcyjnych, pośrednich związanych z pozyskiwaniem elektryczności i energii cieplnej, jak też generowanych w całym łańcuchu dostaw. Plany te zostały zaaprobowane przez organy nadzorujące Science Based Targets, która jest wspólnym projektem CDP (Climate Disclosure Project), Organizacji Narodów Zjednoczonych (w ramach paktu UNGC), Światowego Instytutu Zasobów (WRI) i organizacji WWF (World Wide Fund for Nature). Nowe cele Stora Enso zakładają też osiągnięcie do 2050 roku pełnej bioróżnorodności w obszarze obszarów leśnych i plantacji, będących w posiadaniu i zarządzanych przez ten skandynawski koncern. Przyjęte cele w obszarze uwzględniają przejrzysty przepływ materiałów w obiegu zamkniętym, co ma pomóc w zminimalizowaniu ilości odpadów oraz w zredukowaniu zmian klimatycznych. Firma zakłada, że do 2030 roku wszystkie jej produkty będzie można poddać recyklingowi. Flagowe projekty z tym związane obejmują również zmiany w infrastrukturze, co ma znacząco poprawić skalę recyklingu. Planowane działania związane będą też z łańcuchem dostaw oraz opracowaniem nowych modeli w obszarze gospodarki o obiegu zamkniętym. 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty