Kalendarium

21-24.11.2022 · All4Pack, Paryż

14-16.03.2023 · InPrint, CCE International, ICE Europe , Monachium

18-20.04.2023 · Warsaw Pack, Nadarzyn

25-27.04.2023 · Logimat, Stuttgart

04-10.05.2023 · interpack, Düsseldorf

Zrównoważone partnerstwo

Do globalnego konsorcjum Pulpex dołączyły wiodące firmy z branży szybkozbywalnych dóbr konsumpcyjnych (CPG), w tym Diageo, PepsiCo, Unilever, GSK Consumer Healthcare i Castrol. Każda z firm zobowiązała się do zastosowania technologii Pulpex w opakowaniach swoich marek i wspólnie zamierzają produkować 750 milionów papierowych butelek rocznie.

© Stora Enso

Firma Stora Enso i Pulpex, dostawca technologicznych rozwiązań w zakresie zrównoważonych opakowań, łączą siły w celu uprzemysłowienia produkcji przyjaznych dla środowiska papierowych butelek i opakowań wykonanych z masy celulozowej z włókien drzewnych. Odnawialne produkty mają być alternatywą dla tworzyw sztucznych PET i szkła. Współpraca będzie opierać się na technologii formowania włókien opracowanej przez firmę Stora Enso. Umowa została zawarta wyłącznie pomiędzy Stora Enso i Pulpex, firmę założoną przez Diageo, właściciela marek takich jak Johnnie Walker, Smirnoff i Guinness oraz Pilot Lite. Celem partnerstwa jest przemysłowa produkcja na dużą skalę odnawialnych i nadających się do recyklingu papierowych butelek i opakowań, które łatwo ulegają degradacji w środowisku naturalnym. Butelki i opakowania, produkowane z masy papierowej pozyskiwanej w sposób zrównoważony, charakteryzują się znacznie niższym poziomem emisji dwutlenku węgla w porównaniu ze szkłem lub tworzywem PET. Uformowany produkt jest wytwarzany poprzez sprasowanie różnych mas z włókien drewnopochodnych w trójwymiarowy kształt. Wykorzystując materiały z włókien formowanych, firma Pulpex zajmie się produkcją papierowych opakowań i butelek dla wielu  światowych marek z różnych branż, w tym branży napojów i alkoholi, płynnej żywości, kosmetyków, produktów do higieny osobistej czy środków czystości. Jak podkreśla firma Pulpex, nowe rozwiązanie opakowaniowe umożliwi producentom tłoczenie, etykietowanie i drukowanie zgodnie z potrzebami marki oraz zapewnia łatwą integracje z istniejącą infrastrukturą linii napełniającej każdego producenta opakowań. Obecnie partnerstwo koncentruje się na opracowaniu linii produkcyjnej, która ma zostać uruchomiona w 2022 roku.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Opakowania na „godzinę zero”

Przeprowadzka jest zabawna tylko w wieku 18 lat, kiedy masz torbę podróżną i plecak, ale nie w wieku średnim, kiedy masz 4 kartony z samymi patelniami, 250 par butów i osobną walizkę na kosmetyki.

Kiedy po 25 latach, w głowie tli się wizja przeprowadzki zawartości całego domu, rosną nadzieje na jej bezproblemowy przebieg. Zaplanowanie wszystkiego oraz spakowanie rzeczy na czas, a także pogodzenie jej z życiem codziennym, pracą oraz zaplanowanymi 7 miesięcy temu spotkaniami, to idealny plan. Nie ma nic gorszego niż to, że....

 

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty