Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

Papier nowej generacji

W ostatnim czasie firma otrzymała również złoty medal EcoVadis, podkreślając swoje zaangażowanie w rozwój produktów zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju.

© Fedrigoni

Firma Fedrigoni, producent papierów specjalnych i materiałów samoprzylepnych, uruchomiła FedLab - centrum innowacji stworzone w celu opracowania zrównoważonych produktów i alternatyw dla rozwiązań z tworzyw sztucznych. Jak podkreśla firma, opracowane produkty przeznaczone są do wielu zastosowań opakowaniowych, od opakowań na żywność, przez kosmetyki, po luksusowe opakowania dla branży e-commerce i powstają we współpracy z innymi producentami, start-upami oraz uczelniami wyższymi.

Realizowany przez firmę projekt Plastic-to-paper ma na celu wprowadzenie nowych rozwiązań papierowych, będących odpowiednią alternatywą dla tworzyw sztucznych pod względem wytrzymałości, hydrofobowości i higieny. Produkty te mają być produkowane z surowców odnawialnych lub pochodzących w jak największym stopniu z recyklingu. Pierwsze innowacje FedLab zostały zaprezentowane na targach Luxe Pack w Monachium oraz na wystawie Packaging Première w Mediolanie. Jednym z nich był papier Icelite CleanCut do produkcji opakowań produktów płynnych, opracowany we współpracy z firmą Easysnap. Drugą innowacją był wodoodporny papier Splendorgel o wysokim poziomie barierowości, który można w całości poddać recyklingowi.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty