Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

Końca nie widać

Powodem wzrostów cen tego jest ciągły wzrost kosztów gazu, surowców chemicznych i usług logistycznych. Nie zapowiada się także, by w najbliższym czasie sytuacja zmieniła się na lepsze - dlatego producenci ostrzegają przed kolejnymi podwyżkami.

© Photogenica

Wzrost cen i ograniczona dostępność surowców, a także rosnące koszty produkcji i transportu odbijają się na branży opakowaniowej i poligraficznej. Kolejne podwyżki zapowiedziały firmy Arctic Paper, Flint Group, Mitsubishi HiTec Paper, Sun Chemical oraz Lecta. Ze względu na rosnące koszty produkcji i logistyki firma Arctic Paper podnosi ceny wszystkich swoich produktów w ofercie o 8 do 12%. Podwyżki obowiązują od 1 marca 2022 roku. Od 1 marca będą również obowiązywać większe dopłaty za gramatury 200, 250 i 300 gsm w papierach powlekanych. Z kolei firma Flint Group, w tym działy Offset Packaging Solutions i Commercial Publication Web, zapowiadają dalsze podwyżki cen farb, mediów transferowych i środków chemicznych.
Od 1 marca 2022 roku ceny podniesie także firma Mitsubishi HiTec Paper. Podwyżka dotyczyć będzie wszystkich papierów specjalistycznych (thermoscript, jetscript, giroform, supercote, barricote) i wyniesie 10%. Firma Sun Chemical podniesie ceny w całym swoim portfolio farb do zastosowań opakowaniowych, farb arkuszowych i sitodrukowych, powłok, materiałów eksploatacyjnych i klejów w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Lecta ogłosiła nową podwyżkę cen z 8% do 15% na wszystkie swoje gatunki papieru specjalistycznego.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty