Kalendarium

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

26-28.09.2022 · TAROPAK, Poznań

03-05.10.2022 · LuxePack, Monaco

11-14.09.2023 · LABELEXPO, Bruksela

Who Cares? Who Does?

Ankieta GfK pokazuje zmiany w podejściu polskich konsumentów w kwestiach środowiskowych, takich jak np. gospodarka odpadami.

Klub GfK Polska przeprowadził ankietę „Who Cares? Who Does?” na temat postaw i zachowań Polaków wobec marek i producentów w kontekście ochrony środowiska. Wynika z niego, że aż 31 procent nabywców zaprzestało kupowania produktów ze względu na ich szkodliwy wpływ na środowisko.

Oprócz tego, konsumenci z roku na rok podejmują znacznie więcej działań mających na celu ograniczenie zużycia odpadów z tworzyw sztucznych, w tym opakowań. Jak wynika z raportu, 55 procent z nich korzysta z opakowań uzupełniających, a 54 procent unika kupowania warzyw i owoców w opakowaniach z tworzyw sztucznych. Co więcej, według danych zebranych przez GfK, 83 procent kupujących wybiera własną torbę na zakupy zamiast tej oferowanej w sklepie, natomiast 77 procent rezygnuje z zakupu jednorazowych sztućców i talerzy z tworzyw sztucznych.

Raport wskazuje również na wzrost liczby tych konsumentów, którzy podejmują konkretne działania związane z redukcją szkodliwych odpadów z tworzyw sztucznych z 18 do 21 procent. Ponadto 92 procent nabywców zadeklarowało, że zawsze lub często segreguje opakowania z tworzyw sztucznych, a odpowiednio 88 i 80 procent konsumentów zadeklarowało poddawanie recyklingowi odpadów szklanych oraz papieru i kartonów. Jednocześnie podkreślili oni potrzebę umieszczania dokładniejszych instrukcji dotyczących ich segregacji.

W ankietach wskazano również na producentów, jako segment rynku odpowiedzialny za redukcję i zarządzanie odpadami z tworzyw sztucznych. Według konsumentów to właśnie producenci powinni wdrożyć działania przyczyniające się do rozwiązania „plastikowego problemu”. W drugiej kolejności oczekiwania kierowane są do rządu, który według nabywców powinien przyspieszyć prace nad wprowadzaniem rozwiązań prawnych, wymuszających sprawniejsze gospodarowanie produkcją i odpadami. Co piąty konsument jako najważniejsze ogniwo w walce z zanieczyszczeniem środowiska wskazał samego siebie.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Opakowania na „godzinę zero”

Przeprowadzka jest zabawna tylko w wieku 18 lat, kiedy masz torbę podróżną i plecak, ale nie w wieku średnim, kiedy masz 4 kartony z samymi patelniami, 250 par butów i osobną walizkę na kosmetyki.

Kiedy po 25 latach, w głowie tli się wizja przeprowadzki zawartości całego domu, rosną nadzieje na jej bezproblemowy przebieg. Zaplanowanie wszystkiego oraz spakowanie rzeczy na czas, a także pogodzenie jej z życiem codziennym, pracą oraz zaplanowanymi 7 miesięcy temu spotkaniami, to idealny plan. Nie ma nic gorszego niż to, że....

 

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty