Who Cares? Who Does?

Ankieta GfK pokazuje zmiany w podejściu polskich konsumentów w kwestiach środowiskowych, takich jak np. gospodarka odpadami.

Klub GfK Polska przeprowadził ankietę „Who Cares? Who Does?” na temat postaw i zachowań Polaków wobec marek i producentów w kontekście ochrony środowiska. Wynika z niego, że aż 31 procent nabywców zaprzestało kupowania produktów ze względu na ich szkodliwy wpływ na środowisko.

Oprócz tego, konsumenci z roku na rok podejmują znacznie więcej działań mających na celu ograniczenie zużycia odpadów z tworzyw sztucznych, w tym opakowań. Jak wynika z raportu, 55 procent z nich korzysta z opakowań uzupełniających, a 54 procent unika kupowania warzyw i owoców w opakowaniach z tworzyw sztucznych. Co więcej, według danych zebranych przez GfK, 83 procent kupujących wybiera własną torbę na zakupy zamiast tej oferowanej w sklepie, natomiast 77 procent rezygnuje z zakupu jednorazowych sztućców i talerzy z tworzyw sztucznych.

Raport wskazuje również na wzrost liczby tych konsumentów, którzy podejmują konkretne działania związane z redukcją szkodliwych odpadów z tworzyw sztucznych z 18 do 21 procent. Ponadto 92 procent nabywców zadeklarowało, że zawsze lub często segreguje opakowania z tworzyw sztucznych, a odpowiednio 88 i 80 procent konsumentów zadeklarowało poddawanie recyklingowi odpadów szklanych oraz papieru i kartonów. Jednocześnie podkreślili oni potrzebę umieszczania dokładniejszych instrukcji dotyczących ich segregacji.

W ankietach wskazano również na producentów, jako segment rynku odpowiedzialny za redukcję i zarządzanie odpadami z tworzyw sztucznych. Według konsumentów to właśnie producenci powinni wdrożyć działania przyczyniające się do rozwiązania „plastikowego problemu”. W drugiej kolejności oczekiwania kierowane są do rządu, który według nabywców powinien przyspieszyć prace nad wprowadzaniem rozwiązań prawnych, wymuszających sprawniejsze gospodarowanie produkcją i odpadami. Co piąty konsument jako najważniejsze ogniwo w walce z zanieczyszczeniem środowiska wskazał samego siebie.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Luksus myślenia, mówienia i tworzenia...

 

Czy myślenie jest luksusem? Czy myślenie, par excellence, ma cokolwiek wspólnego z naszym codziennym życiem? Biorąc pod uwagę fakt, że według badań większość osób w ogóle nie myśli, to fakt, że ktoś myśli, zasługuje już na pochwałę. Natomiast jeśli ktoś głupio myśli to lepiej aby odpoczął.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty