Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

Huhtamaki stawia na włókna

Firma planuje do 2030 roku znacząco zwiększyć wolumen produkcji opakowań nadających się do recyklingu, kompostowania lub ponownego wykorzystania.

© Huhtamaki

Huhtamaki, dostawca zrównoważonych rozwiązań opakowaniowych, zwiększa produkcję opakowań z gładkich włókien formowanych w Europie, aby zaproponować producentom rozwiązania opakowaniowe, które nie zawierają tworzyw sztucznych. Materiał z gładkich włókien formowanych będzie produkowany w zakładzie w Alf w Niemczech i może być wykorzystywany do produkcji wysokiej jakości opakowań do żywności. W 2022 roku firma planuje zastąpić materiałem z włókien ponad 2000 ton tworzyw sztucznych. Zautomatyzowany zakład produkcyjny Huhtamaki będzie w stanie wyprodukować do 3,5 miliarda produktów z włókien rocznie. Produkty z gładkich włókien formowanych firmy Huhtamaki są już używane przez przedstawicieli branży gastronomicznej. Zakład produkcyjny w Alf dostarcza obecnie pokrywki z włókna do różnych zastosowań oraz produkty na zamówienie dla wiodących marek gastronomicznych i FMCG, w tym asortyment produktów do zastosowań na gorąco, zimno i do mrożenia. Jak podkreśla producent, w porównaniu do produktów z polipropylenu wytwarzanego z paliw kopalnych, produkty z gładkich włókien formowanych są odnawialne, nadają się do kompostowania i mogą być poddawane recyklingowi. Stanowią one w pełni zrównoważoną alternatywę dla podobnych produktów z tworzyw sztucznych. Ponadto włókno drzewne wykorzystywane do produkcji wyrobów Huhtamaki pochodzi z certyfikowanych europejskich lasów zarządzanych w sposób zrównoważony. Produkty wytwarzane w Alf uzyskały certyfikaty zgodności z wymogami kompostowania domowego (certyfikat „OK”) i przemysłowego (normy EN13432).

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty