Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

Zrównoważone zakupy

Wprowadzenie nowego systemu zostanie poprzedzone serią testów, podczas których klienci będą mogli podzielić się swoją opinią na temat nowego punktowania produktów na etykietach.

© Lidl

Sieć sklepów Lidl w Wielkiej Brytanii wprowadzi nowy system oznakowania produktów Eco-Score, który będzie umieszczony na etykietach i pozwoli klientom dokonywać bardziej ekologicznych decyzji zakupowych. Lidl zastosuje oznakowanie Eco-Score na ponad 50 swoich produktach pod marką własną, w tym herbatach, kawach i gorącej czekoladzie, wspierając to szerszą komunikacją w sklepach. Eco-Score wykorzystuje otwarte dane, aby dokonywać niezależnych ocen produktów pod względem zrównoważonego rozwoju, przypisując im kod kolorystyczny od zielonegoA”, oznaczającego przyjazność produktu dla środowiska, do czerwonegoE”, oznaczającego negatywny wpływ produktu dla środowiska. W ocenie produktu system Eco-Score uwzględnia takie czynniki jak metoda produkcji, wpływ na bioróżnorodność, rodzaj opakowania i ślad węglowy. Produkty otrzymują również lepsze oceny, jeśli certyfikowane w ramach proekologicznych systemów, takich jak np. Fairtrade i Rainforest Alliance.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty