Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

Nowa fabryka w Kostrzynie

Inwestycja jest istotnym elementem realizacji nowej strategii Arctic Paper 4P, polegającej na poszerzeniu oferty Arctic Paper o nowe, szybko rozwijające się obszary działalności.
© Arctic Paper

Firmy Arctic Paper i Rottneros podpisały list intencyjny dotyczący utworzenia spółki joint venture, której celem będzie budowa fabryki opakowań z formowanego włókna celulozowego. Uruchomienie nowej fabryki w Kostrzynie nad Odrą planowane jest na koniec 2023 roku. Szacuje się, że wartość inwestycji wyniesie 12-15 milionów euro i ma przynieść firmie roczny przychód w wysokości 9-11 milionów euro. Nowa fabryka obejmie produkcję tacek nielaminowanych i laminowanych do pakowania w tzw. atmosferze modyfikowanej z barierą tlenową, która zapewnia do trzech tygodni przydatności do spożycia zapakowanych artykułów. Produkty te będą produkowane na bazie włókna celulozowego, wytwarzanego przez firmę Rottneros. Szacuje się, że zdolność produkcyjna nowej fabryki wyniesie 60-80 milionów tacek opakowaniowych rocznie. Dla porównania wydajność istniejącego zakładu Rottneros w Szwecji wynosi obecnie 15-20 milionów tacek tego typu. Poza dostarczaniem na rynek opakowań przyjaznych środowisku i klimatowi celem jest również wykorzystanie nowego zakładu jako przykładu wysokiej jakości, skalowalnej i konkurencyjnej metody produkcji.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty