Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

Nieskończony Loop

Gdy kubki wielokrotnego użytku nie będą się już nadawały do użytkowania, będą poddawane recyklingowi, a uzyskany materiał będzie wykorzystywany do produkcji kolejnej partii.

© McDonald’s

McDonald’s rozpoczął pilotażowy etap nowego systemu zwrotnych kubków na kawę, realizowany razem z firmą Terracycle w ramach inicjatywy Loop. Jest to pierwsza tego typu inicjatywa w historii jednej z największych sieci fast food na świecie. Projekt będzie miał miejsce w sześciu restauracjach w Wielkiej Brytanii. Klienci będą mogli otrzymać swój własny kubek w zamian za wpłacenie kaucji w wysokości 1 funta. Dodatkową zachętą będzie rabat w wysokości 20 pensów na kolejny zakup gorącego napoju. Po wypiciu kubki należy wrzucić do specjalnego kosza Loop, umieszczonego w restauracjach biorących udział w akcji. Następnie kubki są zbierane, odsyłane do czyszczenia i gotowe ponownie wprowadzane do obiegu. Kubki można zakupić w restauracjach i punktach drive-through. Klienci mogą wypożyczyć kubek na czas swojej wizyty w restauracji i zwrócić go w dogodnym dla siebie terminie. Co ciekawe, jeśli klient zapomni swojego kubka przy następnej wizycie, może wykupić kolejny i zwrócić oba przy najbliższej okazji.
Kubki zostały wykonane przez markę Circular&Co, która do procesu produkcji wykorzystała materiały z kubków jednorazowych. Opakowania powstały na bazie polipropylenu (PP), głównie dlatego, że tworzywo to jest trwałe i łatwe do czyszczenia. Ilość tworzyw sztucznych została przy tym zmniejszona dzięki  zastosowaniu w zewnętrznej warstwie izolacyjnej materiału pochodzącego z recyklingu z kubków papierowych, co jak twierdzi firma, oprócz oszczędności materiału, nadaje kubkom niepowtarzalny wygląd.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty