Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

Plastipak inwestuje w recykling

Plastipak rozpoczął produkcję tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu dla klientów z branży opakowaniowej w 1989 roku i od tego czasu wielokrotnie rozszerzał swoją działalność w Ameryce Północnej i Europie.

© Plastipak

Firma Plastipak zakończyła inwestycję mającą na celu zwiększenie recyklingu PET w zakładzie produkcyjnym w Bascharage w Luksemburgu. Zakład recyklingu został otwarty w 2008 roku. Rozbudowa zwiększyła jego zdolność produkcyjną o 136%. W tym samym zakładzie odbywa się także produkcja preform i pojemników z tworzyw sztucznych, a materiał rPET pochodzący z butelek z odpadów pokonsumpcyjnych przetwarzany jest na granulat rPET nadający się do kontaktu z żywnością. Rozruch i instalacja rozbudowanego zakładu trwały 12 miesięcy. Materiał rPET produkowany w zakładzie jest wykorzystywany do produkcji preform i pojemników w zakładzie w Bascharage, który obsługuje głównie rynki żywności i napojów w Niemczech i krajach Beneluksu. Plastipak jest głównym przetwórcą PET pochodzącego z recyklingu, który w 2020 roku stanowił 27% całkowitej ilości żywicy zużywanej w europejskich zakładach firmy. W Bascharage, miejscu rozbudowy instalacji rPET, udział żywicy pochodzącej z recyklingu zużytej w 2020 roku wyniósł 45,3%. Firma dodaje, że ekspansja ma na celu uzupełnienie jej istniejących zakładów recyklingu we Francji, Wielkiej Brytanii i USA. Niedawno ogłosiła również plany budowy nowego zakładu recyklingu w zakładzie w Toledo, w Hiszpanii.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty