Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

Spadek sprzedaży o 10 procent

Stora Enso ogłosiła wyniki za IV kwartał 2019 r. – pokazują one, że sprzedaż spadła o 9,3 procent do 2 411 mln euro (2 657 mln euroo w tym samym okresie). EBIT operacyjny spadł do 112 mln euroo (271 mln euro), a marża zysku operacyjnego wyniosła 4,6 procent. Zysk operacyjny wyniósł 680 mln euro, a rekordowy przepływ środków pieniężnych z działalności operacyjnej wyniósł 721 mln euro. Przepływy pieniężne po odjęciu kosztów inwestycji wyniosły 518 mln euro. W całym roku 2019 sprzedaż wyniosła 10 055 mln euro (w porównianiu do zeszłorocznych 10 486 mln euro). EBIT operacyjny wyniósł 953 mln euro (1 325 mln euro). Prezes i dyrektor generalna Stora Enso, Annica Bresky, mówi, że spadek popytu na papier europejski utrzyma się. Wyjątkowo łagodna zima w Skandynawii skutkujące zmniejszonym okresem zamarzania gleby mogą mieć wpływ na pozyskiwanie i transport drewna, a tym samym mogą wpływać na stabilność dostaw surowca i potencjalnie zwiększać koszty drewna w skandynawskich zakładach. Stora Enso będzie kontynuować aktywne zarządzanie kosztami w latach 2020–2021 poprzez wdrożenie programu ochrony zysków. Ponadto obecnie w Finlandii strajkują różne związki zawodowe, co powinny mieć negatywny wpływ na wynik. Firma wydała również oświadczenie za I kwartał 2020 r., dotyczące w szczególności operacyjnego EBIT, który ma wynieść 90–200 mln euro.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty