Żywiec odwraca etykietę

Żywiec podjął kroki, które mają na celu promocję oddawania butelek zwrotnych. W związku z tym powstała akcja „Wielka Zwrotka Ż”. Po raz pierwszy w historii marki na półki trafiają butelki Żywca z odwróconą etykietą, mające zaakcentować start „Wielkiej Zwrotki Ż”. Butelka zwrotna to najbardziej przyjazne środowisku opakowanie, perfekcyjnie oddające ideę gospodarki o obiegu zamkniętym. Może krążyć w obiegu nawet 25 razy, gdyż gdy tylko zostaje zwrócona do sklepu, otrzymuje kolejne życie, które może trwać ponad 5 lat. Ma to realny wpływ na ograniczenie ilości odpadów oraz emisji dwutlenku węgla do atmosfery. To dlatego marka Żywiec, od lat starając się zmniejszyć swój negatywny wpływ na zmiany klimatyczne, rozpoczęła właśnie ogólnopolską akcję „Wielka Zwrotka Ż”. W ramach Wielkiej Zwrotki Ż do sklepów biorących udział w akcji można oddawać wszystkie butelki zwrotne Żywca, także bez paragonu. Za każdą butelkę sklep wypłaci 35 gr (cena sugerowana). Różnica 15 gr (kaucja wynosi bowiem 50 gr) przeznaczona jest dla sklepu biorącego udział w akcji. Stanowi ona zachętę do uczestnictwa w akcji oraz pokrywa koszty związane z koniecznością sortowania i zabezpieczenia dodatkowej powierzchni na składowanie opakowań. Jak odnaleźć zwrotną butelkę? Wystarczy poszukiwać butelek, na których umieszczono etykietę w lustrzanym odbiciu. Jest to nie tylko pomysł na zachęcenie do recyklingu, ale i sprytny chwyt marketingowy, który przykuje uwagę przechadzającego po sklepie konsumenta. Za strategię i kreację odpowiadają wspólnie agencje: 2012 Agency oraz VMLY&R, przy ścisłej współpracy pod kątem muzycznym i artystycznym z agencją eventową Live. Mediami zajął się dom mediowy Starcom. Działania PR prowadzi agencja Hope.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Lockdown…

 

Pisząc editorial do ostatniego wydania PACKAGING POLSKA, świat był „normalny” as usual. Wszyscy przygotowywali się do targów LogiMat w Stuttgarcie, Packaging Innovations w Warszawie czy interpack i drupa w Düsseldorfie. Kilka dni później nastąpiły reakcje na restrykcje rządów wielu państw w Europie. LogiMat odwołany, interpack przełożony, drupa przełożona, a niezliczone wydarzenia musiały podporządkować się oficjalnym zakazom.

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty